Jest decyzja radnych w sprawie grójeckiego szpitala (AKTUALIZACJA)
8 września 2015; 09:28
Grojec24.net
46 komentarzy
Podczas wtorkowej nadzwyczajnej sesji radni zgodzili się na poręczenie emisji 5 mln zł obligacji przez Powiatowe Centrum Medyczne w Grójcu, ale nie dali zgody na zabezpieczenie ich hipoteką pod zastaw nieruchomości szpitala.
Radni mają głosować nad wyrażeniem zgody na wykup obligacji przez Powiatowe Centrum Medyczne w Grójcu, zmiany wieloletniej prognozy finansowej Powiatu oraz wyrażeniem zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach szpitala.
Tymczasem oto aktualne wyniki naszej sondy w sprawie programu pomocowego dla szpitala:
Czy radni powiatu powinni zgodzić się na poręczenie wykupu obligacji oraz zaciągnięcia kolejnego kredytu na rzecz szpitala w Grójcu?
Tak - 65% (249)
Nie - 27% (103)
Nie mam zdania - 8% (25)
W ankiecie oddano 383 głosów.
Sala konferencyjna powoli się zapełnia. Na widowni siedzących miejsc już nie ma. Są już radni koalicji PSiP-NC. Nie ma rządzącego PiS.
- Polityka nas nie interesuje - mówi szefowa związków zawodowych w szpitalu i dostaje sążniste brawa od licznie zebranej na sali załogi. Janusz Karbowiak otwiera sesję. Na sali jest poseł Marek Suski.
Pierwszy głos w dyskusji zabiera Maciej Dobrzynski, szef komisji zdrowia. Mówi o dzisiejszym porannym posiedzeniu tej komisji. - Nasza decyzja musi być na tyle precyzyjna abyśmy mogli kontrolować przebieg zmian w szpitalu. Co miesiąc szpital generuje 200 tys. zł strat - informuje Dobrzyński.
- Poręczając ten kredyt wiążemy sobie ręce - podnosi Dobrzyński. Jednocześnie mówi o potrzebie doprecyzowania programu naprawczego.
Na sali jest 20 radnych - brakuje tylko Janusza Gawla.
Radny Dariusz Piątkowski mówi o braku nadzoru władz starostwa nad zarządem szpitala. - Nie będę głosował za ta uchwałą, jeśli nie ma nadzoru - deklaruje radny Piątkowski.
Przemawia poseł Suski. Apeluje, aby poprzeć program naprawczy. Jego przemówienie przerywają brawa od załogi. Przypomina, że Dobrzyński był wicestarostą odpowiedzialnym za służbę zdrowia, i to on miał przygotować program naprawczy. - Ratujmy nasz szpital - kończy poseł.
Rozpoczęła się burzliwa dyskusja. Dobrzyński odpowiada. Emocjonalne przemówienie szefowej związków zawodowych. Dostaje burzę braw.
Radny Fiks przemawia argumentując dlaczego nie zgadza się na zestawienie nieruchomości pod hipotekę. Radny Piątkowski mówi, że są inne grunty które można zastąpić, np. w Nowej Wsi.
Prezes PCM Zbigniew Kończak: Bank Spółdzielczy w Białej Rawskiej nie jest zainteresowany finansowaniem naszej spółki - mówi prezes. Dodaje, że inne banki również nie są zainteresowane udzieleniem kredytu.
Tłumaczy dlaczego nie wpisał konkretnych liczb do programu. Mocno odpowiada radnemu Dobrzyńskiemu. Dostaje brawa od pracowników szpitala.
- Zostawmy polityczne potyczki na inne sesje. Nasza spółka da sobie radę - zapowiada prezes.
Radny Kumorek mówi o patologiach w szpitalu. Dysproporcji w zarobkach pielęgniarek oraz pracowników administracji, a także o prywatnych zabiegach na sprzęcie szpitala, które mają pierwszeństwo przed tymi finansowanymi z NFZ.
- Od 2013 ze szpitalem "zaprzyjaźniła" się firma Maggellan - mówi starosta Scisłowski, dodając, iż długi wobec niej wynoszą ponad 4 mln zł.
Ponownie deklaruje, że udostępni wszystkim zainteresowanym radnym dokumenty szpitala. - Odłóżmy dziś politykę na bok - apeluje emocjonalnie Ścisłowski. - Panowie, włączcie się w naprawę tego szpitala - kończy starosta i dostaje brawa od zebranych.
Przewodnicząca związku pielęgniarek informuje, że złożone zostało doniesienie do prokuratury na poprzedni zarząd powiatu.
Powoli kończy się burzliwa dyskusja.
- U nas nie będzie dyscypliny w głosowaniu - oświadcza radny Krzysztof Ambroziak (Powiat Sprawny i Przyjazny). Za chwilę głosowanie nad pierwszą uchwałą.
Uchwała dot. poręczenia wykupu obligacji przeszła jednogłośnie! Opowiedzieli się za nią wszyscy radni i radne. Teraz 5 minutowa przerwa.
Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy radni koalicji poprą drugą uchwałę, ale zagłosują przeciw hipotece. Obrady wznowione po przerwie.
Nasze doniesienia się potwierdziły. Za uchwałą dotyczącą obciążenia hipoteką nieruchomości szpitala koalicja PSiP - NC zagłosowała przeciw, było 10:10. Oznacza to połowiczny konsensus. Zarząd powiatu może wyemitować obligacje do 5 mln zł, ale nie może ich zabezpieczyć hipoteką. Radni koalicji chcą by zarząd szukał innych rozwiązań, niż zastawianie budynków szpitala.
Warto zaznaczyć, iż sprawa kłopotów grójeckiej lecznicy budzi coraz większe zainteresowanie mediów, i to nie tylko tych lokalnych. Na dzisiejszej sesji pojawili się przedstawiciele kilku radiostacji oraz telewizji TVP i TV Trwam.
Wczorajsza sesja rady o godzinie 14.00 odbywała się w strasznie wzburzonej atmosferze. Radni wezwali Policję , która spisywała osoby zakłucające porządek obrad.
Portal zyciegrojca.pl pisze : - Po burzliwych obradach, kilku nadzwyczajnych sesjach, kilkutygodniowych protestach personelu i wczorajszym wezwaniu policji do gwarnego tłumu - przyjęto uchwałę o ustanowieniu hipoteki na nieruchomościach szpitala. Oznacza, że spółka Powiatowe Centrum Medyczne może zaciągnąć kredyt, który posłuży na poprawę kondycji finansowej szpitala, przynajmniej chwilową
mat
Napisz komentarz:
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja portalu Grojec24.net nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Każdego użytkownika obowiązują zasady komentarzy.
Komentarze (46):
Grójec; 8 września 2015, 09:42
Niech tą umieranie zamkną. dziadostwo nic więcej.
Klaun; 8 września 2015, 13:23
Podpisuję się pod komentarzem na żywo...kilka pielęgniareczek z chirurgii pójdzie rowy kopać !
hw; 8 września 2015, 13:25
Prywatne szpitale specjalizują się w leczeniu sraczki i leżakowaniu stabilnego pacjenta. Nie mają OIOMów więc nagłych przypadków nie przyjmują. Nie mają OIOMów bo to drogi interes a ratowanie życia jest deficytowe. Więc wyciągajcie ręce do Boga by utrzymać publiczną służbę zdrowia
lolo; 8 września 2015, 13:40
A co was to obchodzi skoro i tak barany takie jak wy to weterynarz leczy a nie szpital w grójcu hehe
mirek; 8 września 2015, 13:47
Klaun ty debilu , nie masz pojęcia o powadze sytuacji , to się zamknij .
mietek; 8 września 2015, 13:51
Do mądrali podpisującego się grójec , nikt nie zmusza do korzystania z usług naszego szpitala . Dla takich cwaniaków to warszawa lub radom.
pielęgniarka ; 8 września 2015, 14:01
sami specjaliści !
do klaun; 8 września 2015, 14:24
Człowieku, widać, że nie masz pojęcia o funkcjonowaniu instytucji tj. szpital publiczny, jak go prywaciarz przejmie w swoje ręce, to życzę Ci abyś się w nim znalazł, potrzebując pomocy. Jak Ci wystawią rachunek, to się poskrobiesz po swojej pustej głowie..............
maja; 8 września 2015, 14:43
Zgadzam sie z opinią hw. Prywatne szpitale nie mają sal intensywnego nadzoru, oddziałów ratunkowych, bo utrzymanie ich to największa ilość wydatkowanych pieniędzy na te oddziały. Nie leczą równiez powikłań po swoich zabiegach, bo wiedzą , że ci pacjenci mogą wymagać sal intensywnej terapii dlatego odsyłają ich do publicznej służby zdrowia - to nagminne.. Natomiast z NFZ prywaciarze ciągną ogromne pieniądze ,mając tylko intratne dla nich odziały ale mniej przydatne dla nas pacjentów. M.in dlatego publiczna służba zdrowia jest biedna a przecież wszyscy płacimy składki zdrowotne i podatki.Np. ulegniesz wypadkowi o co dziś nietrudno i o twoim życiu decydują pierwsze godziny to gdzie się będziesz leczył.? Napewno nie w prywatnym szpitalu, tam cie nie przyjmą.
wyborca; 8 września 2015, 14:51
Bardzo dobrze, że sprawa trafi do prokuratury. To co robili panowie przez osiem lat to skandal. Lody kręcone na służbie zdrowia to kontynuacja p. Sawickiej. Dlaczego nie chcą poprzeć uchwały w sprawie hipoteki? Może chodzi o sprzedaż w przyszłości. Chyba coś jest na rzeczy.
alfa; 8 września 2015, 15:28
Na rzeczy to jest kobieto że masz gąbkę zamiast mózgu. Jak trzeba znależć jakąś sprawę do prokuratury to już lepiej donieść że szef PiS w Grójcu kupował głosy podczas wyborów 5 lat temu przez syna.
prostak; 8 września 2015, 16:36
Czy to taka "czarna magia" by sprawdzić dlaczego są takie straty?? Kto i za co bierze pieniądze albo dlaczego bierze? Może to współpracujących ograniczyć a działać własnymi możliwościami.
mieszkaniec; 8 września 2015, 16:47
niektórzy pisza ze to umieralnia, Tak zgodze sie z tym, w "naszym szpitalu" brakuje wykwalifikowanej kadry medycznej, chirurgia lezy i kwiczy,ale , chciałbym zauwazyc ze ten szpital jest nam potrzebny tylko trzeba DUZO zmienic w jego funkcjonowaniu,podejscie personelu do pacjenta, kontrakty- na oddziale połozniczym rozmowa mieczy lekarzami "co jaj mam zrobić , mamy limit 40 ciezarnych na miesiać a ja mam już 43, co mam je odesłać do domu" izba przyjec na odziale chirurgi lekaz jest od 8 do 12 a nastepny od 15 to sa rzeczy które nie moga sie zdazac!!!
mieszkaniec.; 8 września 2015, 17:28
Rozliczyć poprzedników!!!! to oni do tego doprowadzili a teraz jest co jest.Same stare wyjadacze to tak jest.Ale w szpitalu opieka to porażka życzę radnym aby tam trafili to by wiedzieli.
Grójec; 8 września 2015, 17:29
Ten szpital to wielka pomyłka nic więcej jak nie pójdziesz i nie dasz kasy lekarzowi czy pielęgniarce to można leżeć i tylko marzyć ze ktoś przyjdzie i zobaczy co się dzieje z chorym.
1/2 pielęgniarek nie powinna tam pracować tak samo lekarzy tylko oglądaja się za kasa nic więcej dziadostwo zamknąć.
Mariusz; 8 września 2015, 17:31
To co teraz? Całkowita likwidacja szpitala, przejęcie przez jakąś inną spółkę medyczną, . . . . . ?? Czy ktoś nad tym panuje, czy ktoś ma jakiś plan? Na czym będzie polegał plan naprawy funkcjonowania szpitala, czy Starostwo zaangażuje się w realizację tego planu czy machnie ręką???
Przydałaby się jakaś informacja n/t temat bo np. lekarze nie wiedzą czy już mają szukać pracy w Radomiu i w Warszawie. Niektórzy już szukają, więc żeby się ni okazało za dwa, trzy miesiące że nie będzie już w tym szpitalu lekarzy!!!!
Grójec ; 8 września 2015, 17:31
A ty Mietek boisz sie o pracę? takich jak ty to dawno na bruk bym wyrzucił widać że za kasa się oglądasz nie ma to jak świnie od koryta oderwać he he
do alfa; 8 września 2015, 17:48
Nie jestem kobietą. Co do gąbki zamiast mózgu to chyba odnośnik do samego piszącego, bowiem co ja mam wspólnego z PIS-m i z tym co było 5 lat temu. Odnieś się pan do meritum sprawy. A jak nie ma pan nic do powiedzenia proszę nie komentować. Pozdrawiam
Sprawiedliwy; 8 września 2015, 17:53
A lekarze dalej będą robili prywatne na państwowym sprzęcie i brali za to kasę.
mietek; 8 września 2015, 18:40
TY grójcoku sam się zajmij uzdrowieniem szpitala . a co do koryta , to chyba tam twoje miejsce.
Obserwator do Mariusza; 8 września 2015, 21:16
Lekarzom należy ukrucić wielkość zarobków o połowę- to jest plan naprawczy szpitala. Nie należy się bać odejścia do Radomia i Warszawy. Mogą przyjść młodzi lekarze z lepszą wiedzą i z zapłatą znacznie niższą. Obecni,to są wyjadacze finansowi szpitala. Zabrać im po 10tys. złotych na miesiąc to wyjdzie gdzieś 500tys. zł oszczędności. A przecież przy tym spadną również składki ZUS i 19% podatku, które płaci szpital.
jp; 8 września 2015, 21:17
Konsekwentnie wnioskuję o rozliczenie poprzednich oddłużeń i zarządu szpitala jak kasa została wydana. Nie chcemy utrzymywać nieuczciwości prostactwa i cwaniactwa nie stać nas na to jako obywateli. Restrukturyzacja szpitala jest niezbędna. A na pewno przed kolejnym dofinansowaniem! Trzeba doprowadzić do porządku tę instytucję. Mam nadzieję że się uda a wykryte nieprawidłowości zostaną rozliczone winni ukarani. Budżet powiatu nie jest z gumy a my społeczność mamy też inne potrzeby. Szpital w stanie jak obecnie się znajduje tylko i wyłącznie może być rozpatrywany w kategorii kosztu.
lalka; 8 września 2015, 22:22
A ja wam mowię: ogarnijcie się!!! Wszystkim ten szpital jest potrzebny. Wszyscy możemy za chwilę potrzebowac pomocy. Lekarze nie są gorsi od tych w Warszawie czy Radomiu. W każdym szpitalu jest mnóstwo niezadowolonych pacjentów, nawet w stolicy. Chcecie luksusow?? To proszę bardzo Hamburg, Londyn, czy Berno czeka... Nie będzie lepiej przy takich rządach w Polsce. Miejcie pretensje do NFZ, polityków i innych skurwieli, a nie do tych co na co dzień borykają się z trudnościami, problemami. Nie macie pojęcia o pracy w publicznej słuzbie zdrowia.
obserwer; 8 września 2015, 22:30
jak chcecie zobaczyć jak działa szpital po sprywatyzowaniu, możecie udać się do Rawy Mazowieckiej, nie jest daleko, wszyscy, którzy chcą jego sprywatyzowania, na dzień dobry w wejściu wystawione są cenniki.
Czy wy myślicie, że jak szpital sprywatyzują to będziecie dalej podrzucać stare osoby i będą je leczyli, robili badania, życzę powodzenia...........i wiele tu komentarzy, że ten szpital to umieralnia, a w domu to ludzie nie umierają, którym medycyna nie jest w stanie już pomóc, myślicie, że lekarze to cudotwórcy?
I jeszcze jedno, kto na śmierć jest chory, to mu nie pomogą doktory, takie jest przysłowie, a przysłowia są mądrością narodu, więc zanim wpiszesz tu jeden z drugim mądralo koment, zastanów się czy masz coś do powiedzenia, więc nie becz..................
Toi toi; 9 września 2015, 06:51
Pół rodziny Piątkowskiego pracuje o innych włodarzach nie wspomnę.Myśleć trochę
do toi toi; 9 września 2015, 10:41
Zgadzam się w 100%. W Grójcu nie liczy się kompetencja tylko sitwa. Pracę znaleźć to jest bardzo ciężko, zatrudniane są albo ciotki albo pociotki. Czy się nadaje czy nie ale to swój. To jest w każdej instytucji.
aga; 9 września 2015, 14:29
Jakoś w Piasecznie wykupili szpital ten sam przedstawiciel co chciał kupić w Grójcu i co tam szpital nadal działa jest wyremontowany i ogólnie działa bardzo dobrze. A nasz szpital grójecki to jakaś porażka stare skrzypiące łózka ze ścian odchodzi farba z tynkiem i stara aparatura. nie wspomnę już o personelu niemiły i wulgarny jak sie człowiek chce czegoś dowiedzieć to z pretensjami wyskakują, że się im czas zabiera. tyle w tym temacie
obserw; 9 września 2015, 21:27
Tylko rzetelna ocena kogoś kto za to odpowiada uzdrowi grójecki szpital - czyt. prywatna osoba. W Grójeckim Starostwie widać, że następny scenariusz "Daleko od noszy" chce pisać powiatowa koalicja PIS-owska. Czy to być będzie PSL czy PO czy PIS to zawsze bzie kolesiostwo w obsadzaniu stołków prezesa, rady nadzorczej i stagnacja będzie trwała latami.
da Agi; 10 września 2015, 10:38
Pani Ago, pytanie- czy pani pracuje w tym szpitalu, czy pani była na oddziale?? Bo na zewnątrz to i nasz szpital wygląda nie najgorzej. Skąd ma pani taką wiedzę proszę się podzielić.
aga2; 10 września 2015, 12:41
aga a masz jakąś wiedzę kto jest właścicielem szpitala w Piasecznie?
Mariusz; 10 września 2015, 15:11
Dla mnie ten szpital może nie istnieć. Ja tylko mieszkam w Grójcu a pracuję w Warszawie i tam korzystam ze służby zdrowia. Ale wiem ile zarabiają lekarze i w Warszawie i w Piasecznie bo mam takich znajomych. Zarabiają dużo, bo lekarze na całym świecie zarabiają dużo. Taka uroda tego zawodu. Ktoś chciał radykalnego obcięcia zarobków lekarzy - bardzo proszę ale to będzie oznaczało koniec ich pracy w Grójcu a mają gdzie pracować. Zastąpią ich nowi, młodzi????? Dobre, . . . . . . , tylko że na efektywną pomoc trzeba będzie poczekać 5-7 lat bo w medycynie doświadczenie to podstawa.
Ale "róbta co chceta", mnie to wisi i powiewa. Może faktycznie najlepiej będzie całkowicie zlikwidować ten szpital a w głównym budynku ulokują się różne firmy, knajpy, może jakaś dyskoteka, . . . . . . etc!
Brawo Grójec!
dyscyplinka; 10 września 2015, 22:25
niedługo pielęgniareczki będą zap......... na wysokości lamperii- LEKARZE, To za układ z prezesem,
Do Mariusza; 11 września 2015, 10:56
Jest pan samolubem, liczę się ja nikt inny. Wziął pan pod uwagę ludzi których nie będzie stać nawet na dojazd gdziekolwiek, żeby uzyskać pomoc medyczną???
pielęgniarka; 11 września 2015, 11:23
Możemy zap..... na wysokości lamperii . Ale wy koniowały już nie będziecie już gnić za nocnych dyżurach po 12 godzin.
Polak; 12 września 2015, 23:01
na uchodźców z innego państwa, ba nawet z innego kontynentu, a do tego jeszcze muzułmanów to znalazła pani premier pieniądze a dla Polaków to już nie ma i radź se człeku sam, takie to mamy rządy w naszym kraju, stocznie też rozwalili a statki kupują za granicą, ufff kiedy oni zostaną wywaleni, ta wspaniała dla co niektórych POOOOOOOOOOOOOOOO
Dorota; 13 września 2015, 11:42
Niech poprzedni Starosta i Zarząd odpowie za to do czego doprowadzili. Niech nie będą bezkarni. Następnym się odechce tylko stawać do orderów, ale wykonywać swoją pracę.
maja; 14 września 2015, 11:18
Drodzy mieszkańcy powiatu grójeckiego. Sprawa jest banalnie prosta. Rozliczyć tych, którzy doprowadzili do ruiny ten szpital oraz tych, którzy mieli mieć nad nim właścicielski nadzór czyli rządzacy od lat PSL. Jeśli tego nie zrobimy błędy będą powtarzać się nadal. Żądam jako mieszkanka powiatu rozliczenia tych ludzi !!!!!!!!!!!!!!!
Antoni; 14 września 2015, 11:55
A ja żądam żeby PiS zaczął wreszcie rządzić i przestał się nad sobą użalać. Jakby rok temu ogłosił ze nie będzie rządzić bo sytuacja powiatu jest trudna to by nikt na nich nie głosował. Zadłużenie powiatu jest podobne jak np w Radomiu (na głowę mieszkańca) i nikt tam się nad sobą nie użala. DO ROBOTY !!!
marek; 15 września 2015, 11:12
Żadne rozliczanie poprzedników nie wchodzi w rachubę . Przykład idzie z góry .
magda; 16 września 2015, 14:21
I nastała cisza . Co dalej ze szpitalem ?
pracownik szpitala; 17 września 2015, 00:37
Tragedia.
Zastawili nasz szpital pod hipotekę. Zostało nam kilka miesięcy i bank wejdzie na budynek i po szpitalu. Takie mamy próby rządzenia w powiecie.
maniek; 17 września 2015, 09:43
Do jasnej cholery , szpital to nie fabryka . Nie zarabia na siebie . Wykonuję usługi kontraktowe podpisane przez NFZ. Ceny za owe usługi są zaniżane , przez co NFZ zyskuje , a szpital traci . Nigdy nie wyjdzie na swoje , skoro musi dopłacać do swoich wykonanych usług . Przez to powstają takie zadłużenia . Co innego prawidłowe zarządzanie szpitalem . Ale w Polsce nikt za nic nie odpowiada .
Do Antoniego; 17 września 2015, 10:43
Żeby rządzić trzeba mieć większość. PIS jej nie ma. Gdyby nawet były dobre ustawy to PSL, PO i N.C głosowałyby przeciwko. Od początku funkcjonowania tej ekipy nie liczy się dobro mieszkańców. Proszę nie mieszać ludziom w głowach. Wiemy co jest grane. Dlaczego p. Dobrzyński został przewodniczącym Komisji Zdrowia? Może powie p. Antoni. Jeżeli p. nie wie wszystko jest w internecie. Taki człowiek nie myśli o mieszkańcach tylko o swoim biznesie. Również szpitalnym.
Nieznany; 18 września 2015, 21:07
Policję wezwał Karbowiak (PSL). Wezwał policję na mieszkańców, którzy przybyli na sesję. Zachowywali się bardzo kulturalnie. Prosili tylko o głosy, którym nie chciał im udzielić. Bardzo nie ładnie Panie przewodniczący Karbowiak.
wyborca; 20 września 2015, 15:50
A tak krytykują PiS, że to państwo policyjne było za ich rządów. Ale trzeba wyraźnie powiedzieć, że PiS ścigał za korupcję i to najwyższych urzędników państwowych a nie maluczkich, którzy starali się uchronić szpital przed złodziejską prywatyzacją. Wyszło na to, że PiS miał rację co do takich ludzi - najpierw zniszczyć później postawić w stan upadłości a na koniec sprzedać za przysłowiową złotówkę. Apel do PiS-u zdjąć pana z funkcji przewodniczącego komisji zdrowia, bo odpowiedzialność zrzucą na Was.
Nieznany 2; 21 września 2015, 14:06
Ja słyszałam jak pan Ptaszek czy Putaszek się wydzierał krzyczał i się pluł. Awanturował się mocno. Karbowiak go próbował uspokajać a on swoje jakby był wstawiony.
Dobra decyzja o zawiadomieniu policji a potem było już spokojnie.