Grójec, Powiat Grójecki - portal Grojec24.net
Autoryzowany punkt sprzedaży Bruk-bet Bruk Designer Olszany

Co dalej z opłatami za śmieci? Są nowe pomysły

12 marca 2019; 12:36

Grojec24.net

50 komentarzy

Skuteczne uszczelnienie nowego systemu naliczania opłat za odpady, podzielenie miasta na dwa sektory i stworzenie w przyszłości wewnętrznej spółki komunalnej to priorytety władz miasta – o tym mówiono podczas poniedziałkowych konsultacji społecznych z udziałem burmistrza Dariusza Gwiazdy, jego zastępcy Jarosława Rupiewicza, radnych oraz mieszkańców.

News will be here

Mieszkańcy usłyszeli podczas spotkania w ratuszu, że stworzenie wewnętrznej spółki komunalnej to proces długofalowy, który może potrwać kilka lat. Dlatego na razie samorząd przygotowuje przetarg, w którym wezmą udział firmy zewnętrzne. Podobnie jak Związek Międzygminny Natura, tak i miasto ma na to czas do połowy tego roku. Na poniedziałkowych konsultacjach w tym kontekście wspomniano o niemieckiej firmie Toensmeier  i polskiej spółce Jarper.

Wśród nowych sposobów naliczania opłat za śmieci pojawiły się dwie koncepcje: wskaźnik zużycia wody i metraż nieruchomości. Argument, który przemawia za tym są dane i informacje zbierane w ZWiK, który ma w swojej bazie całą gminę odbiorców.

- Cieszę się, że burmistrz myśli na poważnie o takim rozwiązaniu. Na podstawie danych o zużyciu wody będziemy mogli ustalić wysokość opłaty osobom, które wynajmują mieszkania w mieście, obecnie to duży problem. Logicznie rzecz biorąc to im więcej wody zużywamy, tym więcej gotujemy, a co za tym idzie, zużywamy więcej opakowań po produktach i produkujemy więcej śmieci – mówił na wczorajszym spotkaniu, radny Dariusz Prykiel. Jego zdaniem takie rozwiązanie na pewno sprawdziłoby się wśród emerytów i małych rodzin. Przy czym, jak zaznaczył, w dużych rodzinach należałoby pomyśleć o ulgach i dopłatach z gminy

Kolejnym elementem wpływającym na wysokość opłaty będzie kwestia pojemników. Odpady muszą być segregowane do pięciu koszy, w które będą musieli zaopatrzyć się mieszkańcy. Nie ustalono jednak czy za pojemniki zapłacą mieszkańcy, miasto czy podwykonawca odbierający śmieci.

Wiceburmistrz Jarosław Rupiewicz zwrócił uwagę, że firmy, które będą odbierały odpady można zobligować  do przeprowadzania kontroli. – To znaczy, żeby mniej więcej sprawdzały, jaka ilość powstaje z każdego gospodarstwa czy też danej ulicy. Kontrolowanie  poprzez monitorowanie śmieciarek pod względem tego ile kursów musi wykonać na dany region, również da nam informacje, ile rzeczywiście śmieci jest wywożone, a ile zostało złożonych deklaracji – wyjaśnił. – Nie powinniśmy również zapominać o ważnym elemencie, jaką jest komunikacja z mieszkańcami. Skuteczny system powiadomień za pomocą SMS, dotyczący zaległości czy terminu wywozu śmieci. Możliwość składania deklaracji drogą elektroniczną. Uruchomienie strony, portalu, gdzie każdy mieszkaniec będzie mógł sprawdzać swoje płatności i wysokości opłat – wyliczał Rupiewicz.

W trakcie konsultacji powstała lista jedenastu osób. Ma być to zespół roboczy, przygotowany merytorycznie, który będzie kontrolował i konsultował wdrażanie nowej gospodarki śmieciami.

Więcej o nowych rozwiązaniach i przebiegu konsultacji na temat śmieci w najbliższym numerze "Życia Grójca".

TAGI:

Komentarze (50):

Tak ; 12 marca 2019, 12:48

Oczywiście naliczanie co do zużycia wody będzie ok, jednak jak zwykle sadownicy i osoby, które zatrudniają cudzoziemców będą najprawdopodobniej na wygranej pozycji, ponieważ w większości przypadków korzystają ze studni. W takich gospodarstwach wystawia się śmieci w skrzyniopaletach tam jest ogromna ilość odpadów. Pozdrawiam

Piątek; 12 marca 2019, 12:56

Przypomnę burmistrzowi że obiecywał nową oficjalną stronę Internetową, bo ta która jest to jest kpina na obecne czasy.. No i może trzeba pomyśleć nad włączeniem jakiej kolwiek lampy przy rondzie koło dekady, wieczorami tam jest tak ciemno że wstyd!

dialog byl potrzebny ; 12 marca 2019, 13:07

Burmistrz i radni zaczynają współpracować. To bardzo dobrze. Nowością jest także to , że w końcu o zdanie pyta się zwykłych mieszkańców. Nowy z-ca burmistrza sprawia wrażenie człowieka, który twardo stąpa po ziemi i wie co robi.
Powinniśmy przestać skupiać się na Naturze, tylko patrzeć w przyszłość.

wyborca; 12 marca 2019, 13:19

ile bedziemy placic? tak konkretnie, bez lania wody

Grójec ; 12 marca 2019, 13:23

Pytanie kiedy zostaną załatane dziury przy wyjeździe z Grojca w stronę Warszawy mijając centrum handlowe ,,Dekada”?
Przez ponad dwa miesiące nawierzchnia nie została naprawiona...

Z innej beczki...
Dlaczego w naszej gminie buduje się drogi mówiąc kolokwialnie na sztukę” tzn. Żywotność takiej drogi to ok. 5 lat.
Grójec jest miastem przemysłowym, jeździ i będzie jeździć bardzo duża liczba samochodów ciężarowych, dostawy do firm, w sezonie są to ciężarówki z owocami czyli kilkadziesiąt ton= jedno auto.
Dlaczego nasi inżynierowie, osoby pełniące odpowiednie funkcje za infrastrukturę budują drogi o żywotności do 5 lat?
Dlaczego mając świadomość dużego natężenia i dużych gabarytów robimy takie buble które są później ciagle naprawiane?
Proszę o prawidłowe dobieranie grubości nawierzchni 10cm jak widać to za mało.
Sama nawierzchnia to nie wszystko bez odpowiedniego utwardzenia tez nic z tego nie będzie jak widać po okolicy załamania krawędzi pęknięcia..
Róbmy coś raz a porządnie...

Zuza; 12 marca 2019, 14:07

Liczenie za śmierć według zużycia wody to kpina a jak ktos mieszka w domu i latem zużywa dużo wody bo podlewa trawnik, kwiaty, warzywa. To za śmieci ma płaci wiecej. Jak smieci ogólnie produkuje mało. Jak ma się zużycie wody do smieci?.

Skąd się to bierze?; 12 marca 2019, 14:13

 W wielu gminach Polski zapowiadane są horrendalnie wysokie bo nawet ponad 100 procentowe podwyżki comiesięcznych opłat za usuwanie śmieci – www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/burmistrz-o-podwyzkach-oplat-za-odpady-katastrofa-i-masakra,118099.html ... Warto więc zapoznać się jak to jest we Wspólnocie Europejskiej... Czy w bogatych krajach starej UE gminy ogłaszają przetargi na odbiór i zagospodarowanie odpadów swoich mieszkańców, czy np. po niemieckich gminach jeżdżą polskie, francuskie czy z innych krajów śmieciarki? Czy w ogóle jeżdżą śmieciarki firm prywatnych czyhających na comiesięczne opłaty rodzin za śmieci? NIE! Bo w tych bogatych krajach te ustawowe zadanie samorządów gminy wykonują bez przetargów poprzez własne firmy, po kosztach własnych w tak zwanym systemie „in house” a więc bez narzutów na realizację misji, którą dla obcych firm niemunicypalnych jest pomnażanie swoich zysków… Tym bardziej prawo nie zezwala tam na to aby comiesięczne opłaty municypalne tworzyły zyski transferowane za granicę… W krajach z „in house” deponowanie odpadów na składowiskach jest w zaniku… Mimo tego, wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że polskie rodziny wnoszą już większe opłaty od bogatych rodzin na przykład niemieckich… http://niewygodne.info.pl/artykul9/04673-Za-smieci-placimy-czesto-wiecej-niz-Niemcy.htm … I niewiele zrobiono w czasie „dobrej zmiany” aby tą patologiczną neokolonialną sytuację zmienić i wyposażyć gminy polskie w takie same mechanizmy i narzędzia jakie mają samorządy w pozostałych krajach unijnych … Nadal jesteśmy jedynym krajem UE który pozwala aby zyski z comiesięcznych opłat polskich rodzin za śmieci były transferowane do innych krajów… https://www.pb.pl/czarna-wizja-smieciowa-691523 ...

do Zuza; 12 marca 2019, 14:21

Proszę Pani tutaj chodzi o bazę odbiorców WODY. ZWiK ma informacje o zużyciu wody we wszyskich mieszkaniach, budynkach , gospodarstwach w całej Gminie. Niech Pani pomyśli jak taka baza ułatwi egzekwowanie opłat za śmieci. Nie będzie już problemów z tym, że np . osoby niezameldowane nie płacą za śmieci.

Do Zuza; 12 marca 2019, 18:39

Ma pani całkowitą rację odnośnie płacenia za śmieci według zużycia wody.To jakaś paranoja co ma piernik do wiatraka.Osoby które posiadają domy i ogródki mają i to jest normalne, źe w okręcie letnim zużywają więcej wody.Jaki to ma wpływ na ilość śmieci.Chyba jest to proste jak drut ŹE ŚMIECI PRODUKUJĄ LUDZIE MIESZKAJĄCY W TYCH DOMACH.Może tak straż miejska przeszła by po domach i sprawdziła ile faktycznie osób mieszka a ile zgłoszono .Bo tu leży problem.

!!!!; 12 marca 2019, 19:11

Co ma zużycie wody do śmieci? Powiem tak jeżeli ktoś uwielbia kąpać się wannie w wodzie po same uszy a mieszka w tym domu tylko trzy czy dwie osoby to co będzie więcej płacił za śmieci niż ten co oszczędza wodę albo korzysta z własnej studni i mieszka tam więcej osób? To ten co korzysta z własnej studni i nie będzie korzystał z miejskiej nie zapłaci nic według tego myślenia.... Straż Miejska nie wiem czy ma prawo ale niech zacznie kontrolować, jak i sołtysi na wsi... Proszę się wziąść za właścicieli mieszkań co nie płacą za śmieci a w ich wynajetych mieszkaniach mieszka po kilka osób oraz za pracowników sezonowych są gospodarstwa, którzy zatrudniają po kilku cudzoziemców a nie płacą za nich nic... Naliczanie według zużycia wody sprawdza się tam gdzie ktoś prowadzi hotel itp Samochody odbierajace śmieci powinny być zaopatrzone w monitoring z kamerką i ewidencja wielkości wystawionych śmieci na ulicach miasta i wsiach była by pod kontrolą... Przejrzyście widać by było ile śmieci wystawia dany mieszkaniec... pracownik by zapisał a na monitoringu z kamerką można by bylo sprawdzić...Proszę pamiętać o tym , że ten co zużywa dużo wody nie oznacza, że produkuje więcej śmieci, jedno nie ma noc wspólnego z drugim...

irek; 12 marca 2019, 19:36

To nie jest prawdą do końca ze ZWiK ma bazę danych. Gospodarstwa na wsi często korzystają ze swoich studni. ZWiK ma podpisane umowy ze wspólnotami, spoldzielniami bloków a nie z poszczególnymi lokalami.

Ja; 12 marca 2019, 19:49

Jaka straż miejska. To jest banalnie prosty system rozliczania, im więcej wody zużywamy tym więcej śmieci produkujemy. Szczegóły miejmy nadzieję będą dopracowywane, póki co nie ma co się goraczkować, każdy mógł przyjść i zabrać glos a jak było widać mimo tak wielkich krzyków za wiele osób to na spotkaniu się nie pojawiło. Co do podlewania ogródków to są do tego przeznaczone podliczniki i za to zużycie nie będzie liczylo się do oplat za śmieci.

KK; 12 marca 2019, 21:09

paranoja! nasuwa sie pytanie jak długo trwało podejmowanie decyzji o podwyzce oplat ile dni ,tygodni , miesiecy obliczano, analizowano ,konsultowano i podwyzszono o ponad 100%. Drugie pytanie te opłaty w odniesieniu do zużycia wody to beda przeliczana litry na kiogramy czy jak % pomysl rzucony temat odłozony i tyle jak w latach 70tych wicie rozumicie , poczekojcie ,zrobimy wszystko co w naszej mocy .Pomozecie ?

Ulka; 12 marca 2019, 23:04

Nie róbcie ludziom WODY z MÓZGU woda to woda a śmieci to śmieci, ale mam pomysł - może przestańmy się myć - i będzie pozamiatane

Darek; 13 marca 2019, 06:00

Jeżeli wprowadzą opłatę od wody to stracą bo duża część gospodarstw domowych pomimo podłączenia do sieci miejskiej posiada własne ujęcia wody w pierwszym roku naliczania opłat będzie ok lecz już w kolejnych latach będzie do tyłu bo ludzie przejdą w dużej większość na swoje studnie i dla picu wykażą 1m wody miesięcznie straci gmina jak i wodociągi .

do irek ; 13 marca 2019, 07:54

Irciu mylisz się, bowiem część poszczegolnych lokali ma podpisane indywidualne umowy

grojecczanka; 13 marca 2019, 09:32

Doczekamy sie ,Gora Kalwaria przyjela wlasnie stawki oplat za odbior smieci 30 i 50 zl unas beda nowe od 2020r .Cierpliwosci!Od osoby!

Niezadowolony; 13 marca 2019, 15:08

Nie rozumiem po co była ta cała szopka z wyjściem z Natury. Ceny może na początku szokowały ale teraz to zaczyna być u nas tanio i to bardzo tanio. Pan Burmistrz najpierw rzucił chwytliwe hasło że wychodzimy z Natury, że będzie lepiej to wszystko zorganizowane a teraz oznajmia nam wszystkim, że w 2020 może być drożej. Wygląda na to, że podjęło się ważną dla nas wszystkich decyzję i się nie przewidziało skutków. A za błędy władzy przyjdzie płacić nam mieszkańcom. Ciekawe tylko ile??? Wtedy to dobiero będzie dym!!! Czekamy...

car; 13 marca 2019, 21:56

Dobrze, że mam swoją niezarejstrowaną studnię to za śmieci płacić nie będę.

irek; 14 marca 2019, 07:38

Cześć osób zamieszkujących bloki ma podpisane umowy z ZWIK ale jednak zdecydowana większość nie ma.

Do niezdowolony; 14 marca 2019, 08:40

Czekaj, aż się doczekasz. Jeśli Natura do tej pory nie potrafiła doszczelnić systemu, zaktualizować bazy danych, a w chwili krytycznej iść po łatwą kasę - głównie do Gminy Grójec i po przegranych wyborach w tymże Grójcu wybrała sobie nowe władze - bez nowego burmistrza tej największej gminy członkowskiej myślą, że nadal będzie mogła lecieć w kulki, to jak można mieć nadzieję, że tacy głupcy jak zarządcy Natury, mogą jeszcze wymyślić i zrobić coś dobrego?

Do niezadowolony; 14 marca 2019, 10:02

I po co jeszcze masz nadzieję na wybielenie tego co jest czarne i pozostanie takim na zawsze? Nie ma ratunku dla zrujnowanego trwale wizerunku tego pasożytniczego tworu. Natura była źle wymyślona, źle poprowadzona i zaszła do nikąd, podobnie jak jej animator - były burmistrz Grójca.

Niezadowolony; 14 marca 2019, 10:26

Doplaty do natury gminy wnosza proporcjonalnie do liczby mieszkancow ,burmistrz obrazil sie na innych wlodarzy i wystapil z Natury,a teraz do roboty,Panie Burmistrzu przeciez Pan jest we wladzach Natury trzeba ja naprawiac jesli cos jest nie ta a nie obiecywac gruszek na wierzbie , poczekamy ,,,,,

Do tak; 14 marca 2019, 12:04

Głupoty piszesz, 90%miejscowości wiejskich ma wodę z wodociągu.

Jurek; 14 marca 2019, 12:56

Zgadzam się z przedmówcą niezadowolonym. Wygląda na to, że pozostałe obok Grójca gminy zachowały się jak stado baranów idących na rzeź. Głos populizmu zatruł umysły wójtów i burmistrzów. Dali się podejść krzykaczom na samym początku kadencji. Prawda jest taka, że najgłośniej krzyczeli ludzie, którzy o gospodarce odpadami nie mają zielonego pojęcia. Jak zobaczyli ogólnokrajowy trend drakońskich podwyżek to się zamknęli. Teraz nasze orły biją się zapewne z myślami czy wyjście z Natury nie było strzałem w kolano.

Do niezadowolony; 14 marca 2019, 13:23

Te, niezadowolony, a czy teraz jesteś dopieszczony w owej Naturze na stanowisku, na które sam się posadziłeś? My poczekamy, jaki będzie ten prawdziwy i właściwy koniec kariery wynaturzonych ludzi i ich tworów.

Do niezadowoliony; 14 marca 2019, 13:28

Nie do naprawy jest Natura, nie do naprawy jest jej twórca.

Grójczanin ; 14 marca 2019, 13:31

To że 90% miejscowości ma wodę z wodociągu może jest i prawdą, ale także jest prawdą, że rolnicy / sadownicy mogą przestawić zawory w swojej instalacji (już za wodomierzem) i korzystać tylko z własnego ujęcia wody.

Rafał; 14 marca 2019, 13:32

Czemu urzędnicy znowu chcą na nowo odkrywać koło? Ustalmy ile kosztuje 1 koszt na miesiąc o pojemności 120l. Jeżeli ktoś segreguje wszystkie śmieci to ten kosz wystarczy mu na miesiąc a jak ktoś tego nie robi to będzie ptrzebował 240l co dwa tygodnie. To powinno być podstawą do opłat. Każdy dodatkowy worek na śmieci o pojemności 60l to dodatkowa opłata. Proste i skuteczne w przypadku domków. W przypadku mieszkań odbiór na cały blok podzielony na ilość mieszkań i ich powierzchnię i tyle. Jak ktoś ma 3 mieszkania po 60m2 to raczej puste tam stać nie będą wiec niech płaci za ilość śmieci bardziej niż ktoś kto mieszka w kawalerce...

Star; 14 marca 2019, 14:52

Wszystkie narracje typu - po co było wychodzić z Natury - mają na celu obronę nieróbstwa oraz braku chęci do wprowadzenia dobrego i sprawiedliwego systemu naliczania opłat oraz skutecznej kontroli jego szczelności. Opłaty za śmieci mogą rosnąć, ale nie muszą tak drastycznie i niech to będzie wreszcie jasne. Te słowa kieruję do pana Niezadowolonego, który usiłuje tu manipulować prawdą (wiele razy wcześniej występował pod Nickiem Prawda, obserwator i innymi).
Nie da się usprawiedliwić niefrasobliwego sposobu działania Natury, ani jego rezultatów. Panie Prawda skończyć z tym - czas najwyższy.

@ Rafał; 14 marca 2019, 13:32; 14 marca 2019, 15:58

nadwyżki spalą w piecach aby się zmieścić w jednym koszu

Dostawca; 14 marca 2019, 16:35

Śmieci śmieciami a co z dziurami na naszych Osiedlach tu też mieszkają ludzie a stan nawierzchni na każdym z nich pozostawia wiele do życzenia. Polna Centrum Targowica Bloki Wojskowe niech ktoś się wreszcie weźmie do roboty bo codziennie jeżdżę po naszym mieście i felgi trzeba prostowac

Akuku; 14 marca 2019, 17:51

Do tej całej hejterni gnojącej to wszystko, co było do tej pory: karma wraca.

Do Akuku; 15 marca 2019, 07:54

Tak, karma wraca, dlatego były burmistrz nie ma czego szukać w klu Grójca.
Odnośnie hejternii - hejtem byłoby mówienie nieprawdy, tutaj mamy do czynienia z ostra krytyką Natury, którą potwierdziłby każdy, najprostszy audyt.
Trzeba umieć odejść, po tym poznajemy prawdziwego faceta.

Do: Do Akuku; 15 marca 2019, 08:47

Słuchaj rewizjonisto, ty i twój pan musicie nauczyć się pokory. Pycha kroczy przed upadkiem a pysznie i narcystycznie jest - i to bardzo. Co do twoich wypocin to przeczytaj sobie co napisałeś jeszcze raz. Ostra krytyka bez podania żadnego dowodu to hejt. Ludzie ulegli garstce takich demagogów jak ty i tobie podobni. Ja uważnie się przyglądam waszym działaniom i w odpowiednim czasie zrobię podsumowanie. Dzisiaj widzę tylko lans, rozrzutnictwo i marazm.

Do Akuku; 15 marca 2019, 10:48

Tu mówimy o Naturze, a konkrety były wielokrotnie podawane. Podsumowanie zrób sobie na temat rzeczywistych przyczyn swoich porażek, zdaje się, że odpowiedni na to czas się kończy. Czy ty sfrustrowany i przez to ograniczony człowieku wiesz co to jest pokora? Czy kiedykolwiek wiedziałeś?

love; 15 marca 2019, 11:01

Pan niezadowlony chyba jest dopieszczony, przecież po to poszedł na maratońską....... hihihihi.

karol:; 15 marca 2019, 13:43

Wniosę kilka swoich spostrzeżeń na temat śmieciowy.Propozycja cen opłat związana z ilością
zużywanej wody jest chora i absurdalna.Oznacza to że brudasy myjące się raz na tydzień lub miesiąc nie dbające o swoje działki,warzywa,kwiaty będą płacić mniej.Drugi pomysł opłat związany z ilością pojemników też jest zły.Już to przerabialiśmy.Chcecie mieć worki w rowach,lasach to będziecie je mieli w obu przypadkach.Nikt jeszcze nie wymyślił lepszego rozwiązania jak opłata od osoby,tylko należy to usprawnić.Moje propozycje do rozważenia:
1-Dokładne sprawdzenie każdej posesji przez Straż Miejską.Na terenach wiejskich może pomóc sołtys.Porównanie z wykazem zadeklarowanych osób ilość faktycznie zamieszkujących,wynajmujących,zatrudnionych pracowników sezonowych.
2-sprawdzenie osób prowadzących działalność gospodarczą/sklepy,lokale usługowe,gastronomiczne itp/.
3-Bezwzględne powołanie własnej spółki komunalnej wywożącej śmieci,a nie korzystanie z firm zewnętrznych które miedzy sobą mają zmowę cenową.Pan Burmistrz obiecał to mieszkańcom i musi dotrzymać słowa.

do akuku ; 15 marca 2019, 14:19

Nie widzisz, że własnie to do Ciebie wróciła karma?

ola; 15 marca 2019, 19:05

Do Grójczanin skąd Ty masz taką wiedzę ze 90% miejscowości ma wodociąg? ??? Jest wiele miejscowości które nie mają wodociągu a nawet jak mają to bardzo często ludzie na wsiach korzystają ze względu na oszczędności ze studni glebinowych.

Gienek; 15 marca 2019, 19:40

Można naklejki z jakimś kodem kreskowym, numerkiem? Rozdawać obywatelom i niech naklejają? A później opłata za 1szt worka. Prosty rachunek ile wyniosłeś śmieci - tyle zabulisz

Rewizjonista; 16 marca 2019, 10:00

Panie Akuku
Czy był pan przed laty komunistą, który przed laty walczył z odstępcami markisizmu i leninizmu? Czy jest pan teraz postkomunistą-okrągłostolistą, który walczy teraz z z krytykami? Czy jest pan teraz koalicjonistą europejskim i propagatorem LGBT? Czy ma pan pojęcie co dobre a co złe?. Czy jest pan nadal miłośnikiem dam?

do Gienka; 18 marca 2019, 08:29

A wiekszosc do lasu zwirowni lub rzeki

a2; 18 marca 2019, 17:13

ceny za wywóz śmieci wzrosły o 110 %, mnie dochód spadł o 30 % i na pewno wszystkim osobom w całej Polsce dochód nie wzrósł aż o 110% - dlatego nie będę w ogóle płacić za wywóz śmieci- zacznę płacić dopiero wtedy gdy mój dochód będzie adekwatny do podwyżek.- wracając czy to związek międzygminny natura czy wewnętrzna spółdzielnia komunalna toż to jeden czort znów będą robić co będą chcieć - nie pozwólmy na to.-

Do a2; 18 marca 2019, 23:28

Każdy jest zdegustowany tym co zrobiła natura, ale nie płacąc, naliczą takie procenty, że nie wyjdziemy z długów. Sądy są rozgrzane i będą egzekwować należne pieniądze dla tej niesprawiedliwej instytucji. Wiem o czym piszę.

grojecczanka; 19 marca 2019, 10:49

Bedzie drozej ale bedziemy placic w naszym urzedzie,jak to bylo powiedziane na sesji ,,Nie bedziemy naszych piniedzy obcym w d... pchac ".

gumofilec; 19 marca 2019, 13:13

Nie musi być drożej, może być taniej. Należy uszczelnić system. Pomysł z zużyciem wody nie trafiony. Nie każdy w Grójcu ma licznik na wodę, płacą ryczałtem. Śpiewki, ze ZWiK ma bazę danych tez jest przesadą. Powinno być od osoby jak do tej pory i uszczelnienie systemu.

Georgina; 21 marca 2019, 18:30

Jakież to aktualne:"nie będzie Niemiec pluł nam w twarz i dzieci nam germanil....

Wodzianka ; 21 marca 2019, 22:35

Witam, czy to znaczy że woda w mieście będzie jeszcze gorsza, obecna ma tyle kamienia że można budować z tego drogi. Na wsiach ludzie mają swoją wodę i to dlatego że wodociąg równa się kamień na urządzeniach sanitarnych korzysta się ze studni glebinowych i tu wcale nie jest taniej koszty eksploatacji studni glebinowej to co się nie liczy wymiana pompy hydrofor itp to co za darmo ktoś to zrobi da Ci na to hymmm barany i tyle

obiektywny; 29 marca 2019, 23:52

Dlaczego za podliczniki do podlewania bezprawnie pobierana jest opłata stała. Skoro regulamin opłat mówi o opłacie od użytkownika. Czy nowy pan prezes to zmieni. Jeśli chodzi o śmieci to opłata może być w zależności np. od zarobków- więcej ktoś zarobił to więcej kupił i więcej ma śmieci, od masy ciała - więcej zjada to więcej śmieci, itp. idiotyzmy. Powinna być opłata od osoby ryczałtowa tak jak było wcześniej

Napisz komentarz:

Twój nick:

Treść komentarza:

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja portalu Grojec24.net nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Każdego użytkownika obowiązują zasady komentarzy.

 

Najnowsze artykuły

Obywatelskie zatrzymanie w centrum Grójca! Kierowca miał prawie 3 promile W czwartek w godzinach przedpołudniowych na ulicy Pił...
Przygotuj swoje ciało na lato! Co warto wiedzieć o depilacji bikini? Gdy lato zbliża się wielkimi krokami, wiele kobiet zaczyna...
Behawiorystyka psów: rola i znaczenie kursu behawiorysty psów Prawidłowo przebiegająca współpraca człowieka z psem wymaga...
Próbował zepchnąć radiowóz do rowu. Tłumaczył, że swoim Audi pryska sad Źle będzie wspominał niedzielny wieczór 33-letni...
Już w niedzielę cztery wyborcze pojedynki w powiecie grójeckim Mieszkańcy Grójca, Mogielnicy, Nowego Miasta nad Pilicą i...

Najnowsze ogłoszenia

Firmy z Grójca i okolic

OSK MANEWR PATRYK TOMASZ KUJAWA Dlaczego My? Odpowiedź jest prosta i zawarta w tym krótkim opisie.

2013-2023 © Grojec24.net - informacyjny portal mieszkańców Grójca i Powiatu Grójeckiego.

Wydawcą portalu jest AaaMedia.pl.