Doprowadzenie do likwidacji opłat za korzystanie ze sztucznego boiska, zorganizowanie 70-lecia klubu i skrócenie kadencji obecnego zarządu do kwietnia 2015 roku – to uchwały, jakie zapadły podczas piątkowego walnego zebrania członków GKS Mazowsze Grójec.
Podczas piątkowego spotkania w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy, prezes klubu Mirosław Łukiewicz podsumował miniony rok. Mówił, iż był to ciężki okres. Pierwsza drużyna musiała walczyć wiosną o utrzymanie w IV lidze. Zdecydowanie lepiej wypadło drugie półrocze, kiedy zespół prowadzony przez trenera Bolesława Strzemińskiego plasował się w czołówce tabeli. Dodatkowo Mazowsze dotarło do finału Pucharu Polski na szczeblu ROZPN.
W trakcie spotkania przedstawiono sprawozdanie finansowe za poprzedni rok. Wynika z niego, iż dochody klubu wyniosły ponad 368 tys. zł, natomiast wydatki 380 tys. 2013 rok GKS zakończył, więc taką samą stratą, jak rok 2012 – 11 tys. zł.
Główne dochody kluby stanowiła gminna dotacja (198 tys. zł), wpływy z parkingu przy giełdzie w Słomczynie (144 tys. zł) oraz reklamy i darowizny (łącznie 18 tys. zł). Do kwoty dochodów trzeba doliczyć stypendia dla 13 piłkarzy ufundowane przez samorząd – blisko 90 tys. zł.
Najwięcej Mazowsze wydało na wynagrodzenia trenerów – 54 tys. zł, transport – 23 tys. zł oraz sędziów 22 tys. zł.
Komisja rewizyjna postawiła wniosek o udzielenie absolutorium władzom klubu, które członkowie obecni na walnym jednogłośnie poparli.
Prezes Mirosław Łukiewicz zapowiedział, iż zarząd będzie robił wszystko co w jego mocy, aby pierwsza drużyna awansowała do III ligi. – O utrzymanie już graliśmy, teraz czas powalczyć o wyższe cele – mówił szef klubu.
Jednocześnie Łukiewicz zgłosił wniosek o skrócenie kadencji władz o pół roku. Jak wyjaśnił, ma to dać czas nowym władzom na zorganizowanie przypadającego w 2015 roku jubileuszu 70-lecia Mazowsza Grójec. 4-letnia kadencja obecnych władz w statutowym terminie kończy się w listopadzie przyszłego roku.
Podczas zebrania poruszono także kwestię opłat, jakie klub musi wnosić Grójeckiemu Ośrodkowi Sportu za korzystanie z boiska ze sztuczną nawierzchnią. Podjęto uchwałę, aby doprowadzić do likwidacji tych opłat.
Mateusz Adamski
rrr
1 marca 2014, 16:22
ten zarząd to krętacze
ktoś
1 marca 2014, 18:13
Każdy sądzi według siebie.
ach
1 marca 2014, 18:53
Z gminy blisko 280 000 złoty. Ładnie, ładnie...
tytus de zo
1 marca 2014, 21:38
Skoro Mazowsze (kilku zawodników z gminy) ma nie płacić za korzystanie z boiska, to dlaczego inne drużyny z gminy, gdzie prawie wszyscy, lub wszyscy zawodnicy to mieszkańcy gminy mają płacić?
as
2 marca 2014, 00:12
tylko ten co robi to w praktyce i zna metody postępowania będzie innych nazywał krętaczami, no oczywiście sam jest przezroczysty, wręcz anioł nie człowiek.
ekonom
2 marca 2014, 11:47
54 + 23 + 22 = 99 TYSIĘCY
A NA CO POSZŁA POZOSTAŁA KWOTA Z 368 TYSIĘCY ?!
do ekon.
2 marca 2014, 13:00
przeczytaj dokladnie artykul
ekonom
2 marca 2014, 18:56
Czytam i nie wiem na co poszły pozostałe pieniądze. Możesz odpisać
ask
3 marca 2014, 13:47
grzesiu, czy ty się wreszcie uczeszesz?
ask
3 marca 2014, 14:45
piszą, że dochody wyniosły 368 tys zł z czego:
dotacja gminy= 198 tys zł
wpływy z parkingu = 144 tys zł
reklamy i darowizny = 14 tys zł
stypendia dla zawodnikó z gminy= 90 tys zł
dla mnie 198+144+14+90 wynosi 446 tys zł.. Gdzie jest więc 78 tys złotych?
rada
3 marca 2014, 21:34
Mazowsze
ask
4 marca 2014, 10:54
do rada: Twa odpowiedź ma to oznaczać, iż brakująca kwota została pochłonięta przez zarząd GKS Mazowsze?
ecp
4 marca 2014, 14:10
kurde, znaczy to, że bez pomocy gminy czyli niby państwowych pieniędzy GKS nie mógłby istnieć. dostają dotacje, stypendia, przywłaszczają opłaty z parkingu giełdy w sumie 432 tysiące a sami pozyskują tylko 18 tysi?
jah
4 marca 2014, 14:49
ecp.. podaj nazwę klubu z jakiegokolwiek zakątka świata, który utrzymuje się TYLKO I WYŁĄCZNIE z własnej kieszeni.
haj
4 marca 2014, 15:06
FC Barcelona nie bierze dotacji z miasta raczej
jah
4 marca 2014, 15:38
a od sponsorów nie bierze ? myślisz, że utrzymaliby się z samej sprzedaży koszulek, biletów, praw do transmisji meczów itp. ? bez sponsora nie ma kasy, a bez kasy nie ma klubu.
haj
4 marca 2014, 16:30
drogi jah, pytałeś o nazwę drużyny więc ją podałem.
wracając do tematu,Gmina nie jest i nie powinna być sponsorem bo to nie jej pieniądze. Na sponsora trzeba prezentować poziom z pownością nie 4-to ligowy i do tego w polskiej lidze. GKS od \"sponsorów\" pozyskał tylko 18 tysięcy i jest to tylko 4,16% tego co daje Gmina czyli każdy z podatników, który tu płaci zobowiązania. Nie wydaj Ci się, że 4,16% środków, które wypracowują sami to troszkę za mało?
haj
4 marca 2014, 17:00
pytałem o drużynę, która utrzymuje się sama, a nie o pierwszą lepszą nazwę drużyny, która wpadła Ci do głowy :)
cóż, kiedyś sponsorem Mazowsza była giełda, a dokładnie dochody z parkingu więc poniekąd to nadal były nasze ciężko zarobione pieniądze wydawane na nich. Większość ludzi dawała je wtedy nieświadomie na klub parkując na danym parkingu tak samo dziś pewnie 80% ludzi z gminy nie wie, że nasze podatki idą na ludzi z Radomia grających dla Grójca kosztem wszystkich grup młodzieżowych, bo jak wiadomo teraz nie mogą chłopaki pograć nawet w drugiej drużynie, bo Ci, którzy dzielą i rządzą naszymi podatkami w klubie stwierdzili, że zlikwidują drugą drużynę i władują więcej kasy w mniej niż przeciętnych \"piłkarzy\" z Radomia lub okolicznych wsi. Co do tych 4,16% zgadzam się w 100%. Co gorsza są to pieniądze nie wypracowane, a wyproszone. Wypracowane mogły być pare/kilka lat temu gdy poziom zawodników i trenerów stał na lepszym poziomie. Teraz w Grójcu zatrzymują się Ci, którzy chcą dorobić do przeciętnej krajowej pensji tanim kosztem. Niech nikogo nie zmyli miejsce w tabeli Mazowsza, bo wszyscy dobrze wiemy jaka była gra w 80% spotkań przynajmniej na naszym podwórku. Wymęczone wyniki po rzutach karnych lub po kontrach w ostatnich sekundach spotkania i nie patrzy na to przez pryzmat woli walki i zaangażowania, a raczej poprzez bezradność na boisku gdzie nie można stworzyć 2-3 akcji w jednej połowie nie waląc na oślep do Jaskólskiego, bo jest silny, szeroki i na pewno z człowiekiem na plecach piłkę przyjmie i coś z nią zrobi..
jah
4 marca 2014, 19:55
nie zgodzę się z Tobą. FC Barcelona utrzymuje się sama. Tak jak pisałem, reprezentują taki poziom swej gry, że nie muszą prosić o pieniądze, sponsorzy sami się pchają.
a u nas? tylko beczą, jak barany, beeeeeeeeeeeee, beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....
ile można ładować kasę w coś, co nigdy nie przynosiło żadnego dochodu? co nigdy nie było samodzielne?
ejo hejo
4 marca 2014, 20:09
\"ASK w poniedzialek pisal mature probna z matematyki . HAJ we wtorek z jezyka polskiego .
do redakcji
4 marca 2014, 20:21
gdzie jest 78 tysięcy złotych?????
kibic
4 marca 2014, 21:19
Po przecztaniu komentarzy stwierdze ze Mazowsze ma nowego ksiegowego i trenera
do haj
4 marca 2014, 22:17
och jakiś ty biedny, no ale jak twój synalek grał w Mazowszu i pobierał kase to i cicho wtedy siedziałeś, a jak w tej chwili nie możesz się załapać jak mówisz do tej niby marnej drużyny to już beczysz, bo twojemu synciowi nie wpadną do kieszeni pieniądze do przeciętnej krajowej pensji, a skoro tak mówisz, to znaczy, że twój syncio grał poniżej tej 4 ligi, że nie miał ani zaangażowania a tym bardziej umiejętności. Ale jest na to rada, zacznij uczyć syna grać w piłkę, 23 lata to jeszcze nie koniec świata.
do kibic
5 marca 2014, 07:53
z tego co widzę przydaliby się i księgowy, i trener wraz ze sztabem szkoleniowym, i ktoś od PR.
do redakcji
5 marca 2014, 07:56
proszę o odpowiedź: gdzie jest 78 tysięcy???
Kamil
5 marca 2014, 21:10
Grałęm w Mazowszu i wiem czym pachną Ci panowie
Stefan
5 marca 2014, 19:54
do ask
piszą, że dochody wyniosły 368 tys zł z czego:
dotacja gminy= 198 tys zł
wpływy z parkingu = 144 tys zł
reklamy i darowizny = 14 tys zł
stypendia dla zawodników z gminy= 90 tys zł
dla mnie 198+144+14+90 wynosi 446 tys zł.. Gdzie jest więc 78 tys złotych?
----------------------------------------------------------------------------------------
stypendia dla zawodników to nie są dochody Mazowsza,to są pieniądze dla zawodników.
198+144+14= 346 tys zł.(+ jakieś dodatkowe .dochody) czyli wyjdzie tyle co napisano.
A koszty chyba najwięcej to wypłaty dla zawodników, może wynajem boiska to wszystko jest w sprawozdaniu o tym pewnie mówiono na Walnym.
zygmunt
5 marca 2014, 21:17
W takim wypadku czy redakcja mogłaby opublikować sprawozdanie? Nie jest chyba tajne?
kibic maz.
6 marca 2014, 10:36
przyznajesz gralem w Mazowszu przyznaj sie bylem kopaczem zainteresowanie pilka nozna zerowe, gdy kibic oglada mecz reprezentacji Ty siedzisz w komputerze i bzdury piszesz oto przyklad godzina ( 21 10 ,21 17 ) czas meczu , jestes zalosny i dokuczliwy,w glowie tylko kasiora.kasiora kasiora .
kibic
6 marca 2014, 11:10
do kibic maz.: jakiej reprezentacji??? z kim my, Polacy możemy wygrać? z Gibraltarem mecz o piąte miejsce? to ma być nasz narodowy sport? jajca sobie robisz
brawo
6 marca 2014, 21:26
Nie rob z reprezentacji jaj a gdzie synek gra ?
yo
7 marca 2014, 00:02
Aby zespół wzmocnić nie da się bazować tylko na grójeckich wychowankach. W ostatnich czasach grójeckich zawodników, którzy prezentowali się przyzwoicie było kilku. Jeżeli chce się zbudować silny zespół trzeba szukać zawodników wszędzie, nie patrząc na miejscowy patriotyzm. Albo chce się budować silny zespół i myśleć o wyższych aspiracjach albo zostaje się przy tym co jest i nic się nie zmienia. Dobra selekcja zawodników, bazując na różnych testach sprawnościowych, technicznych w dość łatwy sposób pokaże kto powinien stanowić kolektyw drużyny. I myślę, że takie patrzenie na drużynę może pomóc w osiąganiu sukcesów. Dać szanse grać zawodnikom i rozliczać ich z gry to pomoże uzdrowić Mazowsze. Pieniądze są takie, jakie są. To nie jest I lub II ligowy klub o dużym budżecie, ale można zawsze coś w nim zrobić dobrego, albo dla niego. Ktoś kto chce dla niego dobrze powinien pokazywać co jest dobre, co można ulepszyć, co poprawić, a nie tylko wykrzykiwać jakieś puste slogany. Mówić każdy chce, a coś dobrego zrobić to niewielu chce.
Zgadzam się, że silny II zespół może wypromować 3- 4 zawodników do drużyny, ale nie da nigdy 11 zawodników do I drużyny, stąd też trzeba szukać zamiejscowych. Przy czym trzeba szukać dobrych zawodników, którzy przyjdą za takie pieniądze, jakie chce dać klub. Nie wiem jakie to są oferty, ale być może są one nieatrakcyjne dla dobrych piłkarzy, stąd też pozyskiwani są tacy zawodnicy, a nie inni. Cóż jaki budżet, tacy zawodnicy. I wtedy można porównywać np. ligę hiszpańską i polską, klub np. radomski i grójecki.
kibic
7 marca 2014, 08:38
do brawo:
z jakiej reprezentacji ja sobie jaja robię? polskiej, seniorów w piłkę nożną? Ty ich nie rób. Ty jeszcze chcesz żeby Cię reprezentowali? nadają się do teatru wielkiegi bo odgrywają wciąż tę samą sztukę, DZIADY.
kibic
8 marca 2014, 08:56
chodzę w nowych butach, zarabiam tyle, ile mi i mojej rodzine wystarcza na spokojny i szczęśliwy byt. co do reprezentacji to powiem szczerze, nie chcę żeby mnie reprezentowali. poziom, na jakim grają jest wprost żenujący. rozgoniłbym towarzystwo i zamiast nich wpuścił na boisko kadrę U21 bądź u19.
kuba
7 marca 2014, 18:51
kibicu nie obrazaj ,oby twoj ziomek doczekal chwili i rozegral mecz w reprezentacji to marzenie a nie obraza.
do kibica
8 marca 2014, 07:57
Odp.na slowo - dziady - kadrowicze zarabiaja krocie , mieszkaja w eksluzych apartamentach , jezdza wypasionymi brykam i, a Ty gosciu mieszkasz na Pekinie i chodzisz w piecioletnich butach.
zygmunt do redakcji
9 marca 2014, 17:24
to co redakcjo, moglibyśmy obejrzeć ten dokument, o który wszyscy tu się kłócą?
mmmtz
12 marca 2014, 14:55
wolałbym chodzić na a klase jakby grali chłopcy z Grójca .
do mmmtz
12 marca 2014, 17:47
No tak, według ciebie lepiej oglądać miernoty z B-e klasy, byle byli z Grójca, a ja się pytam kto im zabrania bycia i grania na poziomie i tak wg mnie słabej jak na Grójec 4 ligi, bo przynajmniej winna być 3 liga. Tobie chodzi tylko i wyłącznie o kasę, ale na nią niestety trzeba zapracować. Nikt was nie chwali, więc sami się wychwalacie a to już jest śmiechu warte!
ask
12 marca 2014, 20:20
wg mnie nie. Jednak jeśli chodzi o dotację dla klubu to powinna ona zostać cofnięta jeśli w składzie nie ma 80% zawodników z gminy Grójec. Jeśli chodzi o stypendia: tylko rodzimi zawodnicy niepracujący zawodowo lub uczniowie szkół średnich, wyższych.
do ask
13 marca 2014, 00:43
nie mnie oceniać żródła finasowania [a dawno zauważyć można o co chodzi adwersarzom Gks Mazowsze Grójec] klubu istniejącego w GRÓJCU od lat powojennych czyli z tradycjami. Twór powstały w ub roku pod nazwą TKKF ma właściwie jeden cel - robić koło tyłka obecnym władzom klubu GKS Mazowsze, jakim to trzeba być złym człowiekiem aby się tak zachowywać. A jeśli chodzi o procentową ilość kopaczy z Grójca to właściwie jest to twoja wina, bo zamiast synowi wpajać zasady fair-play oraz uczyć i zachęcać, może podpatrywać jak grają lepsi, to ty wpajasz mu zasady rodem PUTINOWSKIE. Chcecie aby was chwalić to MUSICIE NA TO ZASŁUŻYĆ swoją postawą- DOBRĄ POSTAWĄ, BO INACZEJ TAKIE postępowanie zemści się na was. CO DAJESZ INNYM TO WRÓCI DO CIEBIE.
ask
13 marca 2014, 11:00
mylisz się i to bardzo. Ni byłem i nie jestem zwolennikiem TKKF ani GKS. Jestem natomiast rodowitym grójczaninem i widzę inną możliwość wydawania gminnych pieniędzy, również wypracowanych przeze mnie (choćby łatanie dziur w masie asfaltopodobnej)