Grójec, Powiat Grójecki - portal Grojec24.net
Autoryzowany punkt sprzedaży Bruk-bet Bruk Designer Olszany

List czytelnika: Lato w mieście

12 sierpnia 2015; 10:22

Grojec24.net

32 komentarze

Zdjęcie nadesłane przez autora.

Słoneczny żar się z nieba leje, Warszawa cała już od rana pustoszeje – śpiewał przed laty Jarema Junosza Stępowski. Niestety piosenka Statek do Młocin autorstwa Wojciecha Młynarskiego zdezaktualizowała się i to nie z powodu niskiego stanu Wisły, który uniemożliwia żeglugę statków wycieczkowych, tylko sytuacji ekonomicznej społeczeństwa.

News will be here

Dzięki neoliberalnej polityce ekonomicznej ostatnich lat nastąpiła tak głęboka pauperyzacja społeczeństwa, że wiele rodzin nie stać na wspólne spędzanie czasu wolnego poza miejscem zamieszkania. Dochody poszczególnych rodzin - których źródłem bardzo często jest umowa śmieciowa z zaniżonymi składkami i najniższą możliwą pensją - nie pozwalają na wyjazd na wczasy. Nawet rodzinny wypad za miasto nad wodę w sobotę czy niedzielę nie jest możliwy, gdyż wtedy rodzice są w dodatkowej pracy.

Tak na marginesie, przed wyborami samorządowymi ogłoszono plany budowy kąpieliska w Głuchowie. Prac jak na razie nie ma i założę się, że ruszą one  w ostatnim roku kadencji samorządu. Zamiast kąpieliska mieliśmy przez kilka upalnych dni lipca możliwość kąpieli w betonowych korytkach zwanych fontannami i kurtynę wodną na grójeckim rynku zwanym złośliwie przez niektórych placem Jacka Stolarskiego. To określenie uważam za nieuprawnione. Za jego budowę zapłaciliśmy my mieszkańcy a nie burmistrz. Biorąc pod uwagę emitowanie obligacji i kolejne kredyty mogę stwierdzić, że płacimy za tą inwestycję nadal. Taka forma okazała się na tyle atrakcyjna, że niektórzy mieszkańcy na przemian z kąpielami (do których zachęcał w Internecie magistrat), zażywali promieni słonecznych po odsłonieniu swoich torsów i wykorzystaniu cokołu grójeckiego pomnika jako legowiska.

Najbardziej ucierpią na tym najmłodsi – dzieci i młodzież, których rodziców nie stać na sfinansowanie wyjazdu na kolonie. Niektórym udało się wyjechać do dziadków na wieś, ale nie wszyscy mieli tyle szczęścia. Można zatem zapytać o ofertę dla najmłodszych, którą powinna przestawić samorząd. Poszukajmy zatem w Internecie ogłoszenia. Jest znalazłem na różnych grójeckich portalach, ale blade i w druku – na domowej atramentówce - mało czytelne. Plakaty wprawdzie pojawiły się na początku wakacji, ale szybko zostały zaklejone różnymi komercyjnymi ulotkami. Mimo wszystko warto prześledzić ofertę wakacyjną na którą zaprasza Burmistrz Gminy i Miasta Grójec. Mamy zatem zajęcia w hali sportowej i na basenie (jak w czasie roku szkolnego wf), lekcje rycerskie w bibliotece (znowu szkoła), dwugodzinne zabawy w Ogródku Jordanowskim (w tak upalne lato) i zajęcia szachowe również na świeżym powietrzu. Mamy jeszcze kilka propozycji zajęć dla dzieci razem z rodzicami. Chyba ktoś odpowiedzialny za akcję lato w mieście nie do końca zrozumiał, że chodzi tu o zapewnienie opieki dzieciom w czasie wakacji gdy rodzice są w pracy. Nie rozumiem także dlaczego właśnie w lipcu Grójecki Ośrodek Kultury był nieczynny. Gdy na początku sierpnia zadzwoniłem do placówki z prośbą o rozmowę z jego dyrektorem usłyszałem, że jest na urlopie. Zapytałem moją rozmówczynię – która mimo iż przedstawiłem się z nazwiska nie powiedziała kim jest – dlaczego oferta ośrodka jest tak uboga. Usłyszałem, że właśnie jest bardzo atrakcyjna a ja bym chciał nie wiadomo co, przecież na to nie ma pieniędzy. Dziwi mnie to, bo myślę, że naszą gminę stać na przeznaczenie odpowiednich środków na kulturę. A może te środki są, ale nie są najlepiej gospodarowane?

To pytanie stawiam do przemyślenia panu burmistrzowi, który zapraszał nas na wakacje w naszym mieście - taki nagłówek jest na plakacie.

Ryszard Kurzawa

Za treść nadesłanych materiałów odpowiadają ich autorzy. Redakcja portalu Grojec24.net nie utożsamia się z treściami wszystkich opublikowanych materiałów. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za nadesłane materiały.

TAGI:

Komentarze (32):

ja; 12 sierpnia 2015, 12:58

Bardzo trafna ocena sytuacji, dodałbym jeszcze brak wydarzenia artystycznego w dniu 1 sierpnia. Kolejne miasta organizują koncerty, festyny, eventy, a w Grójcu tylko msza i kwiaty

Adonis; 12 sierpnia 2015, 15:14

Wiem , że w Edustrefie były jakieś półkolonie- ale oczywiście odpłatnie.
Wiem też o kilku indywidualnych przedsięwzięciach, Jak zawsze za odpowiednią odpłatnością.
Nie każdego jednak stać na takie zajęcia.
Czemu ośrodek kultury w okresie największego zapotrzebowania ma urlopy.Myślałem że jest to instytucja z misją. Którą po części realizuje biblioteka .
To jest właśnie czas na wykazanie się.
Są pieniądze mówicie. Więc gdzie one trafiają. Zatrudnienie w okresie wakacji 3-4 animatorów na 2 miesiące, + kilkoro wolontariuszy, to nie są ogromne pieniądze.
Ale w domu kultury nie działa żaden zespół muzyczny czy Taneczny, Bo w wakacje ani żadnego przeglądu młodych zespołów, ani tańca, nic...Są może ze 2 kluby zainteresowań. i co???
Serio o tym wiem tylko ze słyszenia, bo tablicy w domu kultury z rozpiską zajęć nie widziałem.
Dobrze, że chociaż to Kino działa. Bo nie wiem gdzie nastolatek mógłby spędzać w kulturalny sposób wolny czas.

joanna; 12 sierpnia 2015, 19:21

Puknij się facet w głowę, chyba upał Ci zaszkodził albo w politykę się bawisz. Co za brednie"Mamy zatem zajęcia w hali sportowej i na basenie (jak w czasie roku szkolnego wf), lekcje rycerskie w bibliotece (znowu szkoła), dwugodzinne zabawy w Ogródku Jordanowskim (w tak upalne lato) i zajęcia szachowe również na świeżym powietrzu. Mamy jeszcze kilka propozycji zajęć dla dzieci razem z rodzicami. Chyba ktoś odpowiedzialny za akcję lato w mieście nie do końca zrozumiał, że chodzi tu o zapewnienie opieki dzieciom w czasie wakacji gdy rodzice są w pracy" proszę, przeczytajcie ten cytat- serio facetowi zaszkodziło słońce. Mam dzieci i uwierzycie mi w takie upały, na nic ich nie mogę zachęcić,a stać mnie "nawet na kolonie":)
Nie wiem też, kim jest Pan który ten artykuł napisał, nie popieram też pana burmistrza, ale denerwują mnie takie artykuły o niczym. Pozdrawiam

do Ryszarda; 12 sierpnia 2015, 22:22

Co to ma być za artykuł? Super wakacje są w Grojcu:))))

do Ryszarda; 12 sierpnia 2015, 22:26

Czy ja dobrze zrozumiałem, ze Pan chce, aby burmistrz w czasie wakacji zajmował się dziećmi, bo rodzice idą do pracy...?

do Joanny; 13 sierpnia 2015, 08:25

Pani wybaczy, ale przypomina mi się powiedzenie: uderz w stół, nożyce się odezwą. Nie sądzę, żeby autor tego listu wypisywał brednie. Prawda jest taka, że oferta spędzania czasu latem jest po prostu żadna.
Pisze Pani, że artykuł jest o niczym. tu ma Pani rację autor pisał o niczym, bo prawie nic w ofercie na lato nie ma. Zresztą w ciągu roku szkolnego też propozycje dla dzieci i młodzieży są żadne. W tak dużym mieście - stolicy powiatu powinno w domu kultury funkcjonować mnóstwo pracowni i być mnóstwo zajęć. Jak dotąd propozycje dlamieszkańców ma edustrefa i lemon.
Tylko gdzie są budżetowe środki na kulturę?

w obronie Ryszarda; 13 sierpnia 2015, 09:10

Na stwierdzenie, że wakacje w Grójcu są super odpowiem, że o gustach się nie dyskutuje, możliwość kompieli w fontannie to może nie specjalnie dobry pomysł,
na pytanie czy burmistrz ma się zajmować dziećmi, gdy rodzice są w pracy odpowiem, że jednym z najważniejszych zadań samorządu jest wspieranie rodziny i na pewno funkcja opiekuńcza wobec dzieci i młodzieży leży w zadaniach samorządu. Oczywiście to nie burmistrz ma się zajmować dziećmi, ale ci, którzy kierują placówkami kulturalnymi, rekreacyjnymi, edukacyjnymi i sportowymi. Organem, który ich pracę nadzoruje jest własnie samorząd i burmistrz.

Gość; 13 sierpnia 2015, 10:04

Od sprawowania opieki podczas wakacji są rodzice lub instytucje opiekuńczo-wychowawcze. GOK nie jest świetlicą, nie może pełnić takiej funkcji. Kilka lat temu taka funkcję sprawowały świetlice szkole, które jak najbardziej, maja taką możliwość. Wtedy, każda szkoła miała miesięczny dyżur. Rotacyjnie zmieniały się co roku. Tak samo przedszkola funkcjonują. Raczej panu Ryszardowi chodziło o taką formę opieki i zajęć w ramach akcji Lato w Mieście.

Sprzątacz; 13 sierpnia 2015, 10:29

Ahoy! Zgadzam się z P. Ryszardem. W Grójcu się absolutnie nic nie dzieje.

Z tymi środkami, pamiętajmy, że biblioteka została przeniesiona do budynku, który wyremontowano na fest. GOK też się wizualnie zmienił.
Zarządzanie GOK-iem no, od kilku lat nie jest najlepsze. Może czas na przewietrzenie towarzystwa ?


do gościa co pisał do Joanny; 13 sierpnia 2015, 10:58

" W tak dużym mieście - stolicy powiatu powinno w domu kultury funkcjonować mnóstwo pracowni i być mnóstwo zajęć. Jak dotąd propozycje dla mieszkańców ma edustrefa i lemon."

pozwoliłem sobie zacytować fragment wypowiedzi przedmówcy, w takim razie proszę pojechać do pierwszej lepszej ościennej gminy (wiejskiej gminy) i porównać sobie tamtejsze atrakcje dla dzieci i młodzieży.
jak przemierzam te wiejskie drogi niekiedy na tzw. zadupiach to widać jakie tamtejsze dzieci mają atrakcje. od samego początku wakacji albo i przed.
1. zbiór truskawek
2. naściełanie truskawek słomą
3. doglądanie armatek wodnych na polach (jazda na rowerze - w bogatszych domach na skuterze)
4. przepędzanie szpaków z drzewek owocowych
5. doglądanie armatek hukowych
6. ba gdzie nie gdzie strzelanie z wiatrówki do szkodnika
7. żniwa
8. jazda ciągnikiem
9. itd. itp.
czas wypełniony na maxa od poniedziałku do poniedziałku 24/h

najlepiej to narzekać że burmistrz do dupy że nic nie organizuje, czy ten czy inny i tak byście narzekali,
Bo jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził

ja; 13 sierpnia 2015, 15:15

Bardzo dobrze napisane! Kolejny raz w Grójcu nic się nie dzieje i nic tu nie ma i nie będzie bo na wszystko szkoda kasy! Naszej kasy! Supermarkety powstają za to jak grzyby po deszczu. A żadnej rekreacji i przyjemności. Dookoła w innych miastach samorząd potrafi pomyśleć o mieszkańcach tylko nie tu. Ale cóż. Mam nadzieję że każdy zauważy to przy kolejnych wyborach i nie popełni już takiego błędu jak tym razem.

W Polsce mamy nowego Prezydenta czemu w Grójcu nie możemy mieć nowego Burmistrza???

Anna; 13 sierpnia 2015, 15:27

Ktoś pyta, czy burmistrz ma się zajmować dziećmi? no wiadomo, że nie on sam ale w Oodku Kultry powinny bć takie zajęcia, żeby rodzice nie zostawiali ich w domach i martwili się o ich bezpieczństwo.

Piotrek; 13 sierpnia 2015, 15:44

Autor tego artykułu sam wymienił kilka propozycji spędzenia wolnego czasu szczególnie dla dzieci. No dobra potem to już tylko narzekanie ale proszę przedstawić jakąś ofertę która jest do przyjęcia przez Autora i najlepiej niech to będzie atrakcyjna i przystępna finansowo. Od biadolenia jeszcze nić dobrego nie powstało.

do Gościa; 13 sierpnia 2015, 16:59

Napisałeś "GOK nie jest swietlicą, nie może pełnić takiej funkcji". Z całym szacunkiem to jaką ma pełnić funkcję? Upowszechnianie kultury i opieka w tym czasie to właśnie zadanie GOKu
Dlaczego Domy Kultury w innych miastgach organizują półkolonie, w których chodzi właśnie o zapewnienie opieki i aktywnych form spedzania wolnego czasu przez dzieci i młodzież w wakacje, gdy rodzice pracują.
Proszę nie pisz o rzekaczach, na których się nie znasz.

szkoła?; 13 sierpnia 2015, 17:17

Dyskusja czy GOK czy świetlica szkolna nie ma sensu. Skoro jest zaproszenie Burmistrza na imprezy goku to zrozumiałe że oczekujemy poziomu zajęć opłacanych z naszych podatków. A poza tym pracę szkół też nadzoruje Burmistrz

sprzątacz ; 13 sierpnia 2015, 17:26

Gość który napisał ten list,nie walczył w wyborach raczej,propozycję mają dawać rządzący w oparciu o budżet jaki uchwalali ;)

do Piotrka; 13 sierpnia 2015, 17:31

"Autor tego artykułu sam wymienił kilka propozycji spędzenia wolnego czasu szczególnie dla dzieci. No dobra potem to już tylko narzekanie ale proszę przedstawić jakąś ofertę która jest do przyjęcia przez Autora i najlepiej niech to będzie atrakcyjna i przystępna finansowo. Od biadolenia jeszcze nić dobrego nie powstało."
sam widzisz, że potrzebne jest coś atrakcyjne i przystępne finansowo. To nie biadolenie tylko krytyka, która może wpłynąć na decydentów w przyszłym roku

nio; 13 sierpnia 2015, 17:31

To nie wina Burmistrza, On jest jak nasz były Prezydent Wałęsa, chciał by ale mu nie dają. W tym przypadku winą obarczał bym Straż Miejską. Zamiast zbierać kasę (wlepiając mandaty za byle głupotę jak to jest w ich zwyczaju) na zorganizowanie jakiś kolonii, rozrywek czy jakąś inną organizację czasu dla dzieciaków to pojechali na urlopy.

do tego, który pisał do gościa co pisał do Joanny; 13 sierpnia 2015, 17:51

Nie kpij sobie z dzieci, którzy wspierają rodziców, ciężko pracujących sadach. Nie masz nic mądrego do powiedzenia, to prosze nie pisz tutaj

Lola; 13 sierpnia 2015, 22:57

Mieszkam w Grójcu od 3 miesięcy i co zauważyłam :

- mnóstwo pijaków przy dworcu PKS i w parku . W parku to już się dzieje wszystko - nikt nie reaguje na picie alkoholu. Najlepsze jest jak te LUMPY ( śmierdzące, zawszawione ) wkradają się do parku jordanowskiego do WC , które jest dla małych dzieci . W tym mieście nie widać policji ani straży miejskiej .

Gość; 14 sierpnia 2015, 08:48

W Statucie GOKu nic nie ma napisane na temat opieki nad dziećmi. Celem jest edukacja kulturalna a nie całodzienna opieka nad dziećmi. Możemy przeczytać w statucie: "Do podstawowych zadań GOK należy:
1) edukacja kulturalna i wychowanie przez sztukę poprzez organizację:
a) zespołowego uczestnictwa w kulturze
b) różnorodnych form edukacji kulturalnej
c) form indywidualnej aktywności kulturalnej
d) imprez kulturalnych "
Celem ogólny świetlicy szkolnej jest zapewnienie uczniom zorganizowanej opieki wychowawczej umożliwiającej wszechstronny rozwój dziecka, jego zainteresowań, uzdolnień i umiejętności z uwzględnieniem misji szkoły.

Jak dla mnie jest to ogromna różnica. Gok organizuje zajęcia, świetlica- opiekę. To są podstawowe cele. Oczywiście jedno drugiego nie wyklucza, ale ja uważam, że opiekę całodzienna powinny pełnić świetlice szkolne w okresie wakacji, ferii,. A tu od kilku lat- zamknięte.

Tomasz; 14 sierpnia 2015, 09:52

"To nie wina Burmistrza, On jest jak nasz były Prezydent Wałęsa, chciał by ale mu nie dają." - bardzo trafna uwaga, przez 10 lat byłem u burmistrza kilka razy - zawsze mnie odsyłał, że nic nie może, bo to sprawa Bożechowskiego, albo Rejera. Tylko czemu zaraz napis - Burmistrz zaprasza, albo honorowy patronat Burmistrza?

do goscia ; 14 sierpnia 2015, 13:54

piszesz, że: "W Statucie GOKu nic nie ma napisane na temat opieki nad dziećmi. Celem jest edukacja kulturalna a nie całodzienna opieka nad dziećmi." A gdzie w statucie GOK jest napisane o wc? Idąc tym tokiem rozumowania w kinie nie powinno być toalety, bo nic o tym nie ma w statucie GOKu.
Każdy zdrowo rozumujący wie, że akcja lato w mieście ma na celu zapewnienie zajęć dla dzieci, które nie wyjechały na wypoczynek wakacyjny i tu także chodzi o bezpieczeństwo, żeby sie nie szwendały po mieście albo nie pojechały rowerami kąpać się w zalewie w Głuchowie. Dość już mieliśmy utonięć tego lata.
Ten wpis jest dość nieudolną próbą obrony nieudolnie zorganizowanej akcji lato w mieście.

do Gościa; 14 sierpnia 2015, 15:39

Skad taka znajomość statutu goku, czyżby organizaotrzy próbowali się tumaczyć?

salomon; 14 sierpnia 2015, 17:25

Ta dyskusja, a raczej próba usprawiedliwienia braku zajęć w wakacje nie ma sensu. Prawda jest zawarta na końcu listu. Stac nas na cos ambitniejszego, tylko tegonie zrobiliśmy, albo kasa została źle wydana

matka; 17 sierpnia 2015, 14:23

Czy Pan autor ma dzieci?? Wątpię:) Moim zdaniem, to czysto polityczny artykuł. Ja mam dwójkę dzieci w wieku szkolnym, korzystamy z programu przygotowanego przez samorząd i gdyby nie pogoda byłoby naprawdę miło. Kiedy chce Pan mieć dzieci szcześliwe, to naprawdę nawet samorząd nie pomoże, to Pan musi im poświęcać najwięcej czasu i zapewnić atrakcje. Proszę mi wierzyć, że wspólna gra planszowa razem z rodzicami może dziecku dać więcej szczęścia niż rajd rowerowy w 40 stopniowym upale z panem burmistrzem:)
Dodam, że oboje z mężem pracujemy:)

do matki; 17 sierpnia 2015, 14:42

Sądze, że każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii, a krytyka władzy nie zawsze musi wynikać z pobudek politycznych. Nauczyliśmy się powtarzac stereotypy i slogany - ten jest be, a zdrowa krytyka to walka polityczna. Nie wiem czy autor listu ma dzieci. Skoro podjął temat to chyba ma.Ja dzieci mam, mimo pracy stara się im poświęcać sporo czasu - każda sobota i niedziela to wyjazd za miasto, po to aby być razem jako rodzina. A tylko dlatego, że przyjechała teściowa i poświęca im czas nie spędzają całych dni prze komputerem.
Zgadzam się z panem Ryszardem i tymi, którzy twierdzą, że stać nasz samorząd na więcej.
I jeszcze jedno, cieszę się, że poświęca pani czas swoim dzieciom, bo jest to bardzo ważne dla ich rozwoju.

Tomasz; 17 sierpnia 2015, 16:06

Myslę, że wpisy w obronie burmistrza i organizatorów akcji lato w mieście nie maja sensu. Prawda jest tak, że oferta jest bardzo uboga. Argumentacja, że opieka nad dziećmi nalezy tylko do rodziców powinna prowadzić do zlikwidowania przedszkoli, swietlic szkolnych, a także świadczeń z opieki socjalnej. Oficjalnie 2500 mieszkańców korzysta z pomocy społecznej - głównie zasiłek rodzinny, wyprawki szkolne i opłacanie obiadów w stołówkach szkolnych. Zlikwidujmy, a na końcu zlikwidujmy samorząd.

123; 17 sierpnia 2015, 21:33

W Grójcu nic się nie dzieje?
To czego oczekujecie? Na jakie imprezy i zajęcia przyjdziecie? Czego oczekujecie dla siebie i swoich dzieci?
Napiszcie co Was interesuje i jak spędzacie czas.

matka; 17 sierpnia 2015, 21:34

Fakt, niedaleko jest lotnisko, może. loty balonem, albo smiglowcami, codziennie na boisku mecze dzieci kontra samorządowcy ( najlepiej wieczorem jak rodzice wrócą z pracy, to wtedy i atrakcje dla. nich bedą ) Na placu zamiast tych kurtyn wodnych, basen odkryty, najlepiej z lezakami i trochę piasku niech będzie . A mi się. marzą. łyzwy. ale by samorzadowcy. błysneli gdyby lodowisko nam zrobili ( chociaz to może byc nudne, to jest przecież w ferie no i w szkole wf).... eh trudno dogodzić. wszystkim, a najtrudniej rodzicom. Takie jest moje. zdanie .

opiekunka; 18 sierpnia 2015, 20:09

Każdy "działacz" ma na celu tylko działanie a nie pomysły, inicjatywy na rzecz dzieci czy dorosłych. Im mniej pracy tym lepiej. Niestety trzeba zmienić myślenie.

ask do opiekunka; 18 sierpnia 2015, 21:07

Nie droga opiekunko! Trzeba przegonić tych wychowanków komuny! W radach starostwa i gminy, przestaną wtedy obsadzać wszelkie stołki kolesiostwem z uniwersytetów lenina i innych wiecznie żywych.

Napisz komentarz:

Twój nick:

Treść komentarza:

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja portalu Grojec24.net nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Każdego użytkownika obowiązują zasady komentarzy.

 

Najnowsze artykuły

Sukces uczennicy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Nowej Wsi W dniach 12-13 kwietnia 2024 r. odbyły się w Szkole Głównej...
Nadchodzi Grójecka Gala Sportów Walki Marceli Team Fight Night V 27 kwietnia na V Gali Sportów Walki w sali widowiskowej Gró...
Trwa rozbudowa szkoły w podgrójeckiej Lesznowoli. Oto, jak idą prace [FOTO] Do września ma zakończyć się rozbudowa Publicznej Szkoły...
Na podwójnym gazie, z potrójnym zakazem i narkotykami Grójeccy kryminalni udaremnili jazdę kierującemu pod wpł...
Obywatelskie zatrzymanie w centrum Grójca! Kierowca miał prawie 3 promile W czwartek w godzinach przedpołudniowych na ulicy Pił...

Najnowsze ogłoszenia

Firmy z Grójca i okolic

OSK MANEWR PATRYK TOMASZ KUJAWA Dlaczego My? Odpowiedź jest prosta i zawarta w tym krótkim opisie.

2013-2023 © Grojec24.net - informacyjny portal mieszkańców Grójca i Powiatu Grójeckiego.

Wydawcą portalu jest AaaMedia.pl.