Oświadczenie w sprawie sytuacji w grójeckim szpitalu
29 sierpnia 2015; 09:39
Grojec24.net
37 komentarzy
Oto oświadczenia Klubu radnych Nasze Czasy oraz Klubu radnych Powiat Sprawny i Przyjazny dotyczące sytuacji w grójeckim szpitalu.
Oświadczenie
Krytyczna sytuacja Powiatowego Centrum Medycznego, wymaga od radnych powiatowych zdecydowanych, przemyślanych i opartych na rzetelnym programie restrukturyzacyjnym działań naprawczych. Jesteśmy świadomi , że konieczne jest zaciągniecie kolejnych kredytów, celem spłaty zaciągniętych pożyczek w firmie Magellan i uregulowanie zobowiązań wymagalnych.
Wszyscy rozumiemy, że tak trudne decyzje muszą być oparte na dwóch podstawowych fundamentach gwarantujących nam skuteczność działania i pewność efektywnego wykorzystania środków, które będą w ten proces zaangażowane.
Podstawowym filarem tych działań powinien być program naprawczy PCM, który będzie określał działania jakie należy podjąć celem wyprowadzenia spółki z zapaści finansowej z jednoczesnym podniesieniem jakości usług i prestiżu szpitala. Pomimo wielogodzinnych dyskusji i analizy zaproponowanego przez Zarząd Powiatu – programu restrukturyzacyjnego i zdecydowanie negatywnej oceny tego dokumentu przez Komisję Zdrowia jak również z dużymi zastrzeżeniami zgłoszonymi przez Prezesa Zbigniewa Kończaka i niepełną akceptacją przez Radę Nadzorczą – dokumentu nie urealniono.
Starosta nie zadał sobie trudu korekty dokumentu i opracowania programu, który dawałby gwarancję podjęcia skutecznych działań i jednocześnie był dokumentem na podstawie którego byłaby możliwość analitycznej kontroli podejmowanych decyzji.
Drugim koniecznym warunkiem jaki powinien być spełniony przy podejmowaniu takiej odpowiedzialności jest kompetentny organ nadzoru jakim jest Zarząd Powiatu i Starosta grójecki. Dziś z perspektywy tych dziewięciu miesięcy, oceny formuły pracy, skuteczności działania i jakości podejmowanych decyzji przez Starostę Marka Ścisłowskiego, ocena jest jednoznacznie negatywna.Pomimo profesjonalnej diagnozy dotyczącej kondycji finansowej PCM jaka została sformułowana na przełomie stycznia i lutego tego roku i raportu, który jednoznacznie nakazywał podjęcie zdecydowanych i szybkich działań naprawczych w szpitalu. Starosta nie potrafił przez ponad pół roku zaproponować racjonalnych działań naprawczych i tym samym nie może być gwarantem należytej kontroli procesów restrukturyzacyjnych.
Dziś podjęliśmy decyzję trudną, nie wyrażającą zgody na podjęcie tak dużych środków finansowych bez przygotowania analitycznego i bez właściwego nadzoru właścicielskiego. Nasza decyzja podyktowana jest rozsądkiem i odpowiedzialnością jaka ciąży na Radnych. Nie możemy sobie pozwolić, jako społeczeństwo, na zaangażowanie tak dużych środków bez gwarancji sukcesu i z perspektywą powrotu problemu w najbliższym czasie. Jesteśmy wszyscy zgodni, że trzeba ratować szpital i koniecznym jest zaproponowanie odpowiedzialnych i przemyślanych procesów, które zagwarantują wyprowadzenia tej spółki z finansowej zapaści i umożliwią stworzenie szpitala odpowiadającego standardom naszych czasów. Takie działania zostaną w najbliższym czasie przez nas zaproponowane.
Klub radnych Nasze Czasy
Klub radnych Powiat Sprawny i Przyjazny
Napisz komentarz:
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja portalu Grojec24.net nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Każdego użytkownika obowiązują zasady komentarzy.
Komentarze (37):
były radny; 29 sierpnia 2015, 10:15
Nareszcie ktoś zaczął myśleć !
A.M.; 29 sierpnia 2015, 10:27
Jestem świadkiem tego co działo się w poprzednich kadencjach. Nikt wtedy nie interesował się programami i na pewno ich wykonaniem. Dziś mamy tego efekt. Doszli do do władzy ci którzy mieli zmieniać zasady rządzenia- miałem nadzieję , że na lepsze a nie na gorsze. A robią tak samo jak poprzednicy. Ścisłowski to tylko urzędnik !. Mam nadzieję, że to co napisaliście w oświadczeniu będziecie w stanie dotrzymać. Trzymam za was kciuki !
pacjent; 29 sierpnia 2015, 10:46
Jakie są postulaty strajkujących ?
Strajkują za wprowadzeniem programu Ścisłowskiego czy przeciw ?
Co na to Starosta ?
wyborca; 29 sierpnia 2015, 10:50
od stycznia nic nie można było zrobić i w ostatniej chwili dać program, którego nikt nie może przyjąć. słusznie Panowie nie można podejmować nieprzygotowanych decyzji bo bedą to zmarnowane pieniądze.
Czy w nie można zmusić tego gościa z mogielnicy do rezygnacji ?
ask; 29 sierpnia 2015, 13:00
Powiat Sprawny i Przyjazny (PSL) doprowadził do tego w poprzednich kadencjach !!! Teraz pupy ratują.
pracownik; 29 sierpnia 2015, 16:24
Mili Państwo nie dajcie sie zwieść tym patetyzmom, o ktorych mówią ludzie z bylego zarzadu. Im chodzi o ponowne przejęcie wladzy i nikomu tak nie zależy na dobru szpitala i społeczeństwa jak obecnemu staroście. Przez chwile trzeba być ponad podziałami i zrobic tak jak we wlasnym domu, a nie czatowac na cieple krzesełko w starostwie.Jezeli szpital oglosi upadłość to zasluga tylko i wyłącznie PO i PSL ukrywajacych się sprytnie pod nowymi nazwami klubów. Zastanowmy się, czy chcemy się leczyć w Radomiu lub Warszawie?
gosc; 29 sierpnia 2015, 20:16
Bal na Titanicu i zabawy w koalicje cd.
S.S.; 30 sierpnia 2015, 12:23
"Tak jak we własnym domu" - jedyne mądre stwierdzenie w tej wypowiedzi. Czy mając problemy finansowe we własnym domu nie zastanawiasz się dlaczego ? Czy nie odpowiadasz sobie na pytanie gzie wydajesz za dużo pieniędzy i czy nie zaczynasz skrupulatnie liczyć ? Czy nie tworzysz sobie programu oszczędności, który pozwoli ci wyjść z kłopotów ?
Czy nie radni nie tego właśnie się domagają ? Gubisz się we własnych myślach a wnioski jakie wyciągasz są nie tyko nielogiczne ale podyktowane przywiązaniem do stołka na którym siedzisz.
Jeśli chcesz koniecznie być takim ideowcem i idealistą to popatrz na wszystko przez dokonania jakich jesteś autorem.
Jeśli przez ponad 6-mcy nic się nie robi ( nie licząc zmiany kolejnych prezesów i zatrudnienia kuzynki za 12 tys zł) a w ostatniej chwili daje do akceptacji dokument, którego nikt nie jest w stanie zaakceptować - to właśnie świadczy komu tak naprawdę zależy na tym szpitalu.
Staroście owszem zależy - ale na stołku - bowiem kiedy go straci będzie musiał się zarejestrować w Urzędzie Pracy. Każdy szanujący się człowiek na tym stanowisku, podałby się do dymisji kiedy straciłby możliwość skutecznego zarządzania.
Obserwator; 30 sierpnia 2015, 13:49
Dobrzyński i Sitarek ( Nasze Czasy), Fiks, Karbowiak,Górski, Ambroziak (PSL) to pozostałość rady z poprzedniej kadencji odpowiedzialnych za zadłużenie szpitala. Oni rządzili w poprzedniej kadencji. Dołożyć im jeszcze trzeba zadłużenie szpitala w Nowym Mieście 12mln zł i powiat 40 mln. To oni mają skonstruować plan naprawczy? Chyba to plan na dalsze zadłużenie. Bierność, mierność i niewierność panowie.
ncpopsl; 30 sierpnia 2015, 14:25
Te apele, oswiadczenia .... oni pisza o sobie. Jesli ktos im uwierzy, to musi byc idiota!
Nowa koalicja: NCPOPSó£ :)
Ladnie brzmi
:); 30 sierpnia 2015, 19:39
Koalicja NCPOPSóŁ chyba miało być;)
:); 30 sierpnia 2015, 19:40
Koalicja NCPOPSóŁ chyba miało być;)
S.S.; 30 sierpnia 2015, 20:06
Czyli PiS jest winny tego zadłużenia. Bo Dobrzyński i Sitarek to PiS w poprzedniej kadencji. I na dodatek nie rządzili.
PS: obserwator - jesteś kłamcą i będziesz musiał się oglądać codziennie w lustrze.
konrad; 30 sierpnia 2015, 20:31
Podajcie jakieś kontr -argumenty do tych które są zawarte w oświadczeniu bo na razie nie widzę żadnego.
Oprócz chamskich i kłamliwych oszczerstw (obserwator) nikt nie potrafił odpowiedzieć rzeczowo.
Jeśli sięga się do wytłumaczenia, że źle rządzono w poprzednich kadencjach to naprawdę jest to wytłumaczenie żadne. Bo dziś, obecna władza proponuje to samo i w takim samym stylu jak poprzednicy.
a.k; 30 sierpnia 2015, 20:53
jest jeden doktor znany niech da wskazówki
ali; 30 sierpnia 2015, 21:17
proponuje zmienić nazwę zamienić Nasze Czasy -----Czasy Długu na taczki i do łopaty docenią jak szanować pieniądze podatników.....
Nina; 30 sierpnia 2015, 23:29
Mili Państwo nie dajcie sie zwieść tym patetyzmom, o ktorych mówią ludzie z bylego zarzadu. Im chodzi o ponowne przejęcie wladzy i nikomu tak nie zależy na dobru szpitala i społeczeństwa jak obecnemu staroście. Przez chwile trzeba być ponad podziałami i zrobic tak jak we wlasnym domu, a nie czatowac na cieple krzesełko w starostwie.Jezeli szpital oglosi upadłość to zasluga tylko i wyłącznie PO i PSL ukrywajacych się sprytnie pod nowymi nazwami klubów. Zastanowmy się, czy chcemy się leczyć w Radomiu lub Warszawie? POPIERAM
rozwiązanie:); 31 sierpnia 2015, 09:53
Sprzedać ale to muzeum w Warce. Niech sobie psip to kupi,
tylko tego nie chcą,
bo na tym się nie zarobi, Nie? ? Czemu nie chcecie pozbyć się tego bubla z Warki, tylko szpitali
wyborca; 31 sierpnia 2015, 10:45
A CO NA TEMAT PRYWATYZACJI SZPITALA MYŚLI POSEŁ MALISZEWSKI, CZEMU ZADEN DZIENNIKARZ NIE ZADAL TEGO PYTANIA WŁAŚNIE JEMU?
Moim zdaniem powinniśmy usłyszeć co poseł ma do powiedzenia również w tej sprawie,
przecież to panowie z jego partii najgłośniej krzyczą, że szpital upadnie, choć czasem gdzieniegdzie słychać że MUSI upaść, bo taki mieli plan
CZEMU NIE MA SPOTKANIA WSZYSTKICH POSŁÓW i POSLANEK Z NASZEGO POWIATU,
A posłanka Woźniak, poseł Suski???
Pokażcie się wreszcie przed wyborami,
a może upadłość szpitala to nie wygodny temat na kampanię wyborczą? ??
Pewnie czekacie jak szpital ogłosi upadłość i dopiero wtedy zacznie się kampania, że to wina Pisu,
i wtedy będzie o czym gadać, prawda? ???
eryk; 31 sierpnia 2015, 10:56
Tak naprawdę to musimy się głęboko zastanowić ,czy szpital grójecki to miejsce pracy dla kilkudziesięciu osób ,czy placówka SŁUŻBY ZDROWIA ratująca niejednokrotnie ludzkie życie? Na pewno w mieście powiatowym jest potrzebny szpital ,co do tego nie ma wątpliwości .Ale czy za wszelką cenę ? W skutek błędnej polityki i złemu zarządzaniu grupy osób popadł w ogromne tarapaty finansowe .Gdzieś ta przyczyna jest ,może już nie wystarczy zmiana na stanowisku dyrektora ,koordynatora ,itp ,może trzeba radykalnych posunięć nawet kosztem personelu i pacjentów ?.Przecież tak naprawdę to grójecki szpital nie cieszy się wielką sympatią leczonych tam osób.Wiadomo nikt nie idzie do szpitala dla przyjemności tylko z przymusu jednak opieka w nim wielce odbiega od ideału.
Można by stwierdzić że wszyscy o tm doskonale wiemy i rozumiemy problemy ,sytuacja jest jednak wielce skomplikowana i od polityki nie da się niestety tu uciec .Wielcy gracze próbują uchwycić swe przyczółki PIS i PO walczy o Grójec ,szkoda tylko że naszym kosztem , kosztem zwykłych ludzi ,granie na emocjach jest tu bardzo nie wskazane .Wyrażam tu moją niezadowolenie i rozgoryczenie ,bo po wyborach miałem nadzieję że coś się zmieni .Okazało się jednak że ,,nadzieja " to płonne uczucie które szybko ulatuje ... Może przydał by się jakiś solidny plan naprawczy dla całego powiatu Grójeckiego ,szpitale to tylko początek całej masy wielkich problemów ,Może warto by było poprosić o pomoc Rząd , gminy ,sponsorów itp.. Na przykład :Prezydent Pułtuska załatwił 5 mil. z państwowej kasy na remont między innymi Teatru ,,Tęcza".....Pozdrawiam Eryk
eryk; 31 sierpnia 2015, 12:19
Przepraszam oczywiście Słupska Pan Biedroń jest tam prezydentem ..nie Pułtuska !!
Przepraszam jeszcze raz ..
do wyborcy; 31 sierpnia 2015, 14:12
Co do szpitala wszyscy próbują się wybielić. Ale nie zgadzam się z pana opinią, że wszyscy posłowie nie uczestniczą w rozmowach o naszym szpitalu. Nie będę mówić, który to poseł uczestniczy, ponieważ pojawią się komentarze, że robię kampanię wyborczą. Łatwo sprawdzić kto z parlamentarzystów spotyka się na wszystkich spotkaniach dotyczących służby zdrowia i komu tak naprawdę leży na sercu dobro ludzi. Jedno dodam, że było zorganizowane spotkanie wszystkich posłów, ale przybył tylko poseł Suski, który uczestniczy w miarę możliwości we wszystkich spotkaniach dotyczących naszego życia publicznego, na które jest zapraszany. Proszę to sprawdzić!!!!
MS; 31 sierpnia 2015, 16:06
Mam pytanie kto pozwolił na takie zadłużenie szpitala, czy to nie są te same osoby które teraz nie chcą pomóc szpital w Kozienicach jest o wiele bardziej zadłużony i co cisza.Jak panowie Maliszewski i Gaweł chcą robić kariery polityczne to może nie kosztem szpitala.
Była pracownica; 31 sierpnia 2015, 17:28
To zasługa wszystkich poprzedników PO,PSL.Układy,układziki i tylko to się liczy.Wszyscy powinni być rozliczeni,z tego,co zrobili.Wstydzcie się Panie i Panowie.Komuś zależy na upadłości szpitala,o tym spekulowano kiedy szpital był jeszcze SPZOZ.Pewnie tak się stanie.
WGR; 31 sierpnia 2015, 18:00
Trzeba rozliczyć poprzednich rządzących!!! to skandal żeby w mieście nie było szpitala!!!
maja; 1 września 2015, 15:14
A to cwaniaczki ci z PSL i Naszych Czasów. Za ich rządów w powiecie pozadłużano wszystko co się dało , nie kontrolowali finansów szpitala prawdopodobnie celowo a teraz odgrywają takich merytorycznych geniuszy. Zadłuzenie szpitala nastapiło w latach 2012- 2014. Może z tego się wytłumaczcie psudogeniusze. Mamy was dość i waszych rządów . Wynocha z powiatu i innych instytucji w których siedzicie, bo działacie na szkodę nawet swoich wyborców. Oni tez lecza sie w tym szpitalu. W naszym mieszkańców a nie waszym szpitalu
wyborca PSL; 1 września 2015, 19:28
Już nigdy na tę faryzejsko-cwaną partie nie zagłosuję. KONIEC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pacjent; 1 września 2015, 19:45
Cytat z oświadczenia radnych Ncz i PSL" Dzis podjelismy decyzję trudną nie wyrażająca zgody na podjęcie tak dużych środków finansowych bez przygotowania analitycznego i bez właściwego nadzoru właścicielskiego" Mam pytanie do radnych PSL---- to czemu panowie nie sprawowaliscie nadzoru właścicielskiego przez ostatnie 4 lata kiedy zadłużano szpital( głównie zadłuzono w latach 2012-2014), wtedy pozwalaiście na branie dużych środków finansowych ,gdzie wówczas byliście?. Przecież mieliście pełnię władzy. Czemu wówczas nie było analizy dlaczego ze szpitalem jest tak żle? Czy robiliscie to celowo mając w planie prywatyzację szpitala? Kto wami kieruje i komu obiecaliście prywatny szpital, bo tak to wygląda? Może to będą ci sami ludzie co w Piasecznie? Co wam za to obiecano? Narobiliście bałaganu i to wy powinniście napisać plan wyjścia z tej trudnej sytuacji a o prywatyzacji zapomnijcie.. Nie pozwolimy go wam ukraść.
obserwator; 2 września 2015, 08:24
Panie starosto Ścisłoski niech pan tyle nie szczeka tylko bierze się pan za robote
niech pan i pana kolesie tyle nie piszą zbędnych wpisów
Bierzcie sie za robote i podajcie do służb pana prezesa PCM za rozwalenie naszego szpitala Musi ponieść konsekwencje.
do obserwatora; 2 września 2015, 19:50
No własnie Pan Starosta znalazł Prezesa, który ma głowe na karku i wyprowadził na prostą szpital w Nowym Dworze. A kto przeszkadza w ratowaniu szpitala - kolacja NCz i PSL ten pod inna nazwą. Tak jakos widac, że wszystkie podwarszawskie szpitale i warszwskie zalezne od Struzika (np. świetny ortopedyczny na ul. Barskiej)prowadzone są do upadłości. To chyba realizacja planu o którym mówiła pani Sawicka. A konskwencje o których piszesz to powinni ponieśc ci, którzy przez ostatnie 8 lat rządzą również w Starostwie grójckim. To oni poprzez brak kontroli nad szpitalem jako organ właścicielski doprowadzili do sytuacji jaka jest obecnie.
seba; 2 września 2015, 21:21
Koalicjo Nasze Czasy i PSL teraz zwany Powiat Sprawny i Przyjazny (komu?) przestańcie robic nas w balona. Czy wy ludzi uważacie za idiotów, cwaniaczki?
Kik ; 2 września 2015, 23:24
A może przenieść szpital do muzeum w Warce?? Będzie wilk syty i owca cała. Muzeum zdobędzie artefakt a artefakt pieniądze na renowację
Radny; 5 września 2015, 09:28
Zaczyna mi się nie podobać to co robi koalicja PSiP i Nasze Czasy w sprawie szpitala w Grójcu. Chyba wyjdę z klubu i dołączę do klubu drugiej grupy.
do radnego; 5 września 2015, 21:56
Kim pan jest, że nie podaje nazwiska. Jeżeli pan do tej pory był w tej koalicji to znaczy, że uczestniczył pan w tej farsie. Boi się pan, że będzie odpowiedzialny za oddanie szpitala w ręce prywaciarza? Lepiej późno niż wcale. Spełnij pan obowiązek wobec obywateli. Jak najszybciej!!!!!!!!
Antek ; 6 września 2015, 19:34
A ja słyszałem odwrotnie że dwóch radnych PiS chce dołączyć do opozycji również w celu aby przestać uczestniczyć w farsie. Straszenie prywaciarzem było dobre w latach 50tych za towarzysza Bieruta
obserwator; 6 września 2015, 20:24
może właśnie osoba prywatna będzie w stanie zapanować nad finansami szpitala. Bo widać że powiat to tylko "urząd pracy" dla polityków i ich fanów, którzy dostali ciepłe posadki i za nic nie odpowiadają. Więc pora przyjść po rozum do głowy i nie ma co porównywać Grójeckiego do Zamojskiego lub Suwalskiego. Tutaj ludzie patrzą ile oni z tego mogę mieć a lekarze i tak faworyzują bogatszych czytaj tych co odwdzięczają sie za porady. Wiec nie ma co czekać tylko szukać dobrego zarządce, który spróbuje rozliczyć lekarzy z ich kontraktów.
do obserwatora; 6 września 2015, 22:52
Nie bądż naiwny. Zobacz jak funkcjonują prywatne szpitale. Operują i pracuja do 18 -potem wszystko pozamykane. Jesli ktos ma powikłania jedzie do publicznej służby zdrowia, co tamci tłumaczą, że nie przyjmą, bo NIE mają sal intensywnego nadzoru. Jasne, że nie maja bo to są bardzo drogo kosztujące oddziały i żaden prywaciarz go nie zrobi, on dba przedewszystkim o swoją kiesę. Służba zdrowia nie musi generować zysków to nie zakład produkcyjny. Chodzi o to aby się nadmiernie nie zadłużała. To państwo wg konsytucji ma nam zagwarantować bezpieczeństwo zdrowotne. Potrzeba tylko mądrych ministrów i posłów zajmujących sie ustawami a nie ....... Poza tym trzeba zlikwidować NFZ, bo tam niesprawiedliwie , moim zdaniem, rozdzielają nasze pieniądze ze składek zdrowotnych. Za takie same procedury płaca więcej prywaciarzom.Dlaczego ? Domyśl się sam. Moim zdaniem publiczna służba zdrowia jest okradana z finansów. Ktoś wreszcie powinien zrobić z tym porządek.