Grójec, Powiat Grójecki - portal Grojec24.net
Autoryzowany punkt sprzedaży Bruk-bet Bruk Designer Olszany

Tłumy na spotkaniu. Nie dla "Pendolino" przez Grójec

24 lutego 2020; 08:15

Grojec24.net

99 komentarzy

W niedzielę w remizie OSP w Pabierowicach odbyło się zebranie z mieszkańcami zainteresowanymi i zaniepokojonymi przebiegiem linii kolejowej w ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.

News will be here

Polecamy

Obecny na spotkaniu z mieszkańcami burmistrz Grójca, Dariusz Gwiazda relacjonuje na swoim facebookowym profilu, że frekwencja zdecydowanie przerosła oczekiwania. Zjawiło sie kilkaset osób. Na zebranie przybyli również mieszkańcy sąsiednich gmin, m.in. Pniew oraz Jasieńca. - Omawialiśmy planowane inwestycje drogowe i kolejowe na terenie pobliskich sołectw oraz wszelkie nurtujące kwestie dotyczące CPK. Obecni na sali w zdecydowanej większości deklarowali sprzeciw wobec planowanemu przebiegowi szprychy kolejowej przez naszą gminę. Oznacza to niemal jednogłośne odrzucenie wszystkich możliwych wariantów - informuje burmistrz.

Podczas spotkania w Pabierowicach zebrano podpisy pod dezaprobatą wariantu niebieskiego (ponieważ z takim zamiarem zorganizowano debatę) przebiegu szprychy kolejowej, a zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej Daniel Marcinkowski zobowiązał się do przygotowania projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie inwestycji CPK przebiegających przez tereny naszej gminy.

Następne spotkanie w sprawie przebiegu linii kolejowej w ramach CPK, odbędzie się we środę 26 lutego 2020 w Publicznej Szkole Podstawowej w Bikówku.

TAGI:

Komentarze (99):

Wiadomo; 24 lutego 2020, 14:22

Jak zawsze tylko na nie wwzyscy. W przyszłości proszę jednak powstrzymać się od płaczu, że kroki, że paliwo drogie, że autobusy słabe i ogólnie tragedia bo połączenia kolejowego z Warszawą nie ma. Aaaa i jeszcze że przejść się przez jezdnię nie da bo aut za dużo.

Gość ; 24 lutego 2020, 14:57

Boże, chcą ludzi połączyć ze światem, żeby było łatwiej, szybciej można się przemieszczać a wieśniaki z Grójca jak zwykle problemy tworzą. Bo im drzewka powypadają.
Co za ludzie. Nigdy nic nie można zrobić, nigdy noc im noe pasuje.
PKP powinna sądownie ziemię pod inwestycje dostawać i tyle

Norbert ; 24 lutego 2020, 16:00

Powinno być Pendolino co ci ludzie wyprawiają. Jest to żałosne!

Ktoś ; 24 lutego 2020, 17:24

Niestetynafalchlopy nie rozumieja.
Lepsza Konica

Aww; 24 lutego 2020, 18:28

Nie dla nitki pomarańczowej

Tak tak; 24 lutego 2020, 18:43

Dworzec wybudowany dla kogo bo nie dla pasażerów czy ktoś pomyślał poco dworzec z którego niema pożytku .chyba dla cięcia krecocego się no i płaci się kasę zaco że pilnuje .zburzyć to w cholerę i będzie jeszcze taniej i sprzontaczka która sprzonta w ciągu dnia patrzy żeby nikt nie nadeptal .. najchętniej to by wygnała ..Jak by co Grójec ma Dworzec pacany zodzoce. Jak się coś buduje to w jakimś celu . zastanów się człowieku ..


Dlaczego?; 24 lutego 2020, 18:52

Każdy chce dojeżdżać szybciej i taniej, gdy przychodzi co do czego nagle nikt nie chce by przez jego działkę szła linia. Dlaczego? Gdzie w tym logika?

zb; 24 lutego 2020, 19:32

Z Grójca do Warszawy z przesiadką w CPK, bez przesiadki - do Radomia. Tak wyglądać ma kolejowa łączność Grójca ze światem. I będzie jeszcze wybór lotnisk - dwóch. Czyli podwójna łączność ze światem. A ci z Gr ojca nic nie rozumieją i problemy tworzą. Na szczęście są ci co rozumieją. Wiadomo, Gość, Norbert, Ktoś - z kagankiem do Grójca, łączyć ze światem.

Gosc; 24 lutego 2020, 19:58

Ludzie z grojca nie Lataja samolotami na wakacje ani na weekendy tylko wakacje w sadach przy zbiorze jabłka grojeckiego.
Więc nie potrzeba I'm lepszego dojazdu do lotniska ani szerszych perspektyw. Aby gumowce były jakiś traktor opryskiwacz i odrazu szczęśliwsi.
Buractwo

Kot ; 24 lutego 2020, 20:21

Rada Miasta to PSL owce którzy są ze wszystkim na nie

Uuu; 24 lutego 2020, 20:46

Przecież to chłopy z okolicznych wiosek a nie mieszkańcy Grójca

Edi; 24 lutego 2020, 20:52

To tam nie było mieszkańców Grójca tylko okolic

zb; 24 lutego 2020, 20:59

gościu. Bóg zapłać za dobre słowo. Ale nie ociągaj się - rusz się do Grójca . Pokaż buractwu swoją światową mordeczkę, przedstaw swoje mądrości i swoją najszerszą perspektywę. Że potrzebujesz latać na wakacje z CPK i tego brak ci do szczęścia.

WRÓŻBITA; 24 lutego 2020, 21:03

Propozycja przebiegu Linii zielonej obstawiam na 100% .Przebieg o bok PAWTRANS za DEKADĄ przy TESKO .Idealne miejsce na stację ponieważ ;węzeł drogowy wschód-zachód,północ-południe,dużo wolnego terenu na parkingi i wszelką infrastrukturę;oraz najważniejsze dla FAURECJI pracownik 5min.spacerkiem.A jak powstanie fabryka prefabrykatów betonowych w Słomczynie co produkować podkłady kolejowe by mogła jestem pewien

WRÓŻBITA; 24 lutego 2020, 21:19

LINIA CZERWONA będzie smród w lasku zapomnieli o wysypisku miejskim.

Ew; 24 lutego 2020, 21:19

Oczywiście że powinno być pendolino...

Ja; 24 lutego 2020, 21:22

Do kota, zobaczymy jak Ci hektary w ulencu wywlaszcza jak zamiauczysz

WRÓŻBITA; 24 lutego 2020, 21:27

LINIA NIEBIESKA patrzę w kryształową kulę i stacji nie widzę coś jakoś słabo to widzę.

Pantuniestał; 24 lutego 2020, 21:27

Z linią wysokiego napięcia było to samo. Grójec jest ostoją ciemnoty i zaściankowości. Nie popieram PIS ale pomysł CPK uważam za dobry, o ile zostanie to dobrze zorganizowane. Nie chodzi tu o połączenie Grójca z Warszawy ale z całym krajem i w dalszej kolejności, dzięki lotnisku, ze światem. Linia ta połączy nie tylko Grójec ale cały obszar przez który będzie przebiegać z CPK. To powinna być dobra wiadomość dla biednych sadowników bo ich przymierające głodem dzieci łatwiej będą mogły polecieć ma wczasy do Egiptu czy na Majorkę choć ostatnio podobno wolą Tajlandię.

Esha; 24 lutego 2020, 21:33

Ci PSLowcy to często sadownicy... Z tradycjami. Gospodarstwo sadownicze dziś przypomina bardziej małe przedsiębiorstwo niż gospodarstwo rolne. Często budowane jest kilka pokoleń. Nie jest nic dziwnego w tym, że nie chcą tej tradycji zabić. Oczywiście inwestycje potrzebne są w naszym kraju. Ale czy rzeczywiście uzasadniona jest budowa lotniska w Baranowie, podczas gdy mamy już w Modlinie oraz w Radomiu? Pomijam fakt, że budowa nowego lotniska planowana jest na 3 klasie ziemi, podczas gdy tak dużo mówi się o ochronie gruntów rolnych. Każdy inwestor wie, jaką musiał przejść drogę, by wybudować chociażby dom na 3 klasie... Gdzie ta konsekwencja? Nie łatwe jest rozstawanie się z czym, w czym się sadownik wychował. Poza tym często są poczynione jakieś inwestycje. Kto za nie zwróci? Znam kilka rodzin, ktore dopiero co się wprowadziły do nowowubudowanego domu lub też takie które rozpoczęły budowę. Kto za nich spłaci kredyt? Zastanawiał się ktoś nad tym? Łatwo jest oceniać, jak sie nie ma nic do stracenia...

Ja; 24 lutego 2020, 21:54

Ciekawe czy tez byli by Panstwo "za" ,gdyby to przez srodek waszej dzialki,srodek waszego domu miala przebiegac linia.Cudze to latwo sie ocenia...ze buraki ze nie chca dac.Ktos dorabial sie wybudowal dom, a teraz maja mu to zabrac.Dobre sobie .Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

MS; 24 lutego 2020, 22:06

Brawo MS!!!

Anna; 24 lutego 2020, 22:55

Jak tak bardzo chcesz, to ofiaruj swój dorobek życia ciężkiej pracy na CPK i się ciesz z PENDOLINO ,która będzie tylko przelatywać.Bo żadnego przystanku w Grójcu nie będzie!!

Kasia; 24 lutego 2020, 23:10

Nie tylko "chłopy i wieśniaki" protestują przeciwko tym wszystkim kolorom. Również ludzie którzy całe życie pracowali na to by mieć swoje miejsce na ziemi. Jak można pozwolić żeby od tak im to zabrano? Pewnie po drugiej stronie ekranu siedzi gościu z ferrero który nie ma pojęcia o życiu i mu sie nudzi po pracy i pisze trochę z zazdrości że ludzie się czegoś dorobili musi trzymać głos na tak :) . Awansu na taśmie ci to nie da. A do kina w Warszawie podjedziesz tym starym golfem. Bilet miesięczny na pendolino też w chipsach nie wygrasz.

Janek; 24 lutego 2020, 23:23

100 lat Grójec marzył o linii kolejowej a tu nagle veto dla wszystkiego :) typowo Polskie. Komuniści nie zaplanowali to nie wolno realizować, PRL króluje w Grojcu

Grójczanin; 25 lutego 2020, 00:22

Pamiętam jak dojeżdżałem z Grójca na uczelnię do Warszawy w latach 80-tych. Najczęściej nabitym do granic możliwości autobusem PKS (B. Rawska z 6.50). Uważam, że połączenie kolejowe z Warszawą byłoby bardzo pożądane. Natomiast tzw. "szprycha" do Baranowa jest na dobrą sprawę nikomu niepotrzebna. Nie dziwi mnie sprzeciw ludzi wobec wszystkich wariantów. Kolejna sprawa to, to czy kolejna wielka budowla socjalizmu w ogóle powstanie.

kris 26; 25 lutego 2020, 05:53

rade miasta trzeba rozgonic za co biora pieniadze za klutnie.

Nie nie nie; 25 lutego 2020, 05:57

Do Gościa. Gdyby dotyczyło to Twojego dobytku inaczej byś pisał i myślał człowieku.

Nie nie nie; 25 lutego 2020, 06:04

Wszyscy którzy wypowiadają się mogliby postawić się w sytuacji osób, których sprawa dotyczy. Sama się z tym nie zgadzam. Postawiłam 8 lat temu dom., który zniszczą. I co wy wszyscy na to. Nie zdajecie sobie sprawy, ż sytuacji w której my znaleźliśmy się. Linia kolejowa niech będzie ale przez dom czy działkę tych którzy powyżej wypowiedzieli się na tal. Proszę bardzo.

Marta; 25 lutego 2020, 07:23

Zastanówcie się czy Wy bylibyście zadowoleni mając przed domem tory kolejowe i jadące kilka razy dziennie Pendolino z prędkością ponad 200 km/h ? Pozdrawiam

wgr1500; 25 lutego 2020, 09:30

Wez kredyt na cale zycie, wybuduj dom (oczywiscie wszystko zgodnie z prawem, z powoleniem na budowe itd bo plan zagospodarowania nie przewiduje tam zadnych linii kolejowych), a kiedy masz sie do niego wprowadzac to nagle okazuje sie ze ktos zrobil mazakiem kreske ktora akurat pokrywa sie z twoja inwestycja zycia i że ma tam byc kolej. Budowac tak, jak najbardziej, tylko troche z glowa a nie mazac po mapie siedziac za biurkiem. Inna rzecz jest taka, że ta inwestycja raczej duzo nie zmieni dla miasta, bo nikt tu nawet nie przewidzial przystanku.

Masakra; 25 lutego 2020, 10:01

Ludzie, ogarnijcie się.
Rozumie że osoby mieszkające w bloku w mieście są za tym pomysłem.
Postawcie się na miejscu ludzi przez których działki, kilka metrów od domu który kosztował nie mało przebiegać będzie linia.
Zniszczenie dorobku kilku pokoleń.

Luna ; 25 lutego 2020, 10:11

Dawno, dawno temu była kolej do Grójca przecież to czemu nagle taki sprzeciw? Przecież kolej wykupuje te działki. Tu jest wybór albo cywilizacja albo jaskinie bo Grójec jest mocno zacofany pod względem transportu nie uwierzę, że ludzi wola jeździć rozpadającymi się autobusami niż koleją. Kto widział jechać ok 60 km jakieś 2 godziny? No błagam. A nie bo Ci których działki miałyby iść pod młotek to nie wychodzą poza obręb miasta i swojego domu. Rolnicy zawsze płakali i będą płakać, zawsze źle tylko nikt nie myśli o długofalowych skutkach czyli opary, smog, susza, zacofanie, utrudnianie życia innym ludziom bo przez farstke zamkniętych umysłów ludzie do pracy czy szkoły nadal będą jeździli po 2 godziny w jedną stronę.

Japko ; 25 lutego 2020, 10:15

Chce zasmucić wszystkich protestujących - ta kolej i tak powstanie czy z waszym płaczem czy nie, to jeden z priorytetowych projektów rządu ta budowa centralnego portu lotniczego, więc to i tak i tak powstanie jeśli nikomu u góry się nic nie odwidzi.

#niekolorowymliniom ; 25 lutego 2020, 10:18

Proszę zebrać dane ludzi którzy są na tak i rozrysowac nowy plan przechodzący przez ich bloki i posiadłości. Myślę, że wtedy będzie najbardziej sprawiedliwe

ja; 25 lutego 2020, 10:44

budujcie ale u sasiada ot cala polska

Star; 25 lutego 2020, 13:08

Ja, co nigdy nie czytam, a przynajmniej mało,
wiem, że tak będzie najlepiej, jak przedtem bywało.
Jeśli by miało tak być, że w Polsce nie można nic zrobić, nic wybudować, nic korzystnego stworzyć, lepiej, żeby ktoś obcy tu zaczął rządzić.
Zastanówcie się ludzie, przecież ceny wykupu musza pokryć wszystkie wasze koszty wraz z utraconymi korzyściami. To mają być pełne odszkodowania, uczciwie policzone. Za te pieniądze będziecie mogli zrobić wszystko, łącznie z urządzeniem na nowo gospodarstw i życia. Takie jest prawo i to jest możliwe. Zamiast lamentować, cieszcie się z tego. To nowy, bardzo silny impuls rozwojowy Grójca.
Przewodniczący RM dał wczoraj popis głupoty, tępoty, debilizmu oraz zwyczajnego, jawnego i prowokacyjnego chamstwa.
Jest wstydem dla nas wszystkich. Nie ogarnął się za młodu, niech spróbuje to zrobić teraz i zakończy to swoje żałosne przewodniczenie. Pozostali radni powinni mu w tym pomóc.
J. S. - kompletny upadek, a mógł pokazać klasę. Nie pokazał, a zamiast niej zwyczajną ludzką podłość.

ZIOMEK ; 25 lutego 2020, 13:34

Większość z tych co chcą to całe pendolino mieszkają w blokach zrozumcie debile że nie każdy chce się przesiedlac i oddawać swoje ziemię pod kolej

Miś ; 25 lutego 2020, 14:29

To teraz przez kilka lat do czasu ogłoszenia w którym miejscu będą tory nikt nie będzie w okolicy Grójca inwestował bo za chwilę mogą mu to wyburzyć. Do tych którzy są na TAK. Czy jest gdzieś zapis gwarantujący, że w Grójcu będzie stacja?

MS; 25 lutego 2020, 17:11

I tak powstanie, choćbyście ciągnikami Warszawę zaorali to MS musi się chwalić w Radomiu co dla Małopolski zrobił. To w końcu 100 km bliżej do Afryki...

Do Miś; 25 lutego 2020, 17:27

Za cpk.pl:

"Budowa linii nr 88 Centralny Port Komunikacyjny – Warka umożliwi utworzenie regionalnych połączeń kolejowych obsługujących Mszczonów i Grójec."

Ggg; 25 lutego 2020, 17:31

Jak to dobrze że jest ustawa i wszyscy którzy są za nie mają nic do powiedzenia

Obserwator; 25 lutego 2020, 18:26

Uwaga ogólna dot. samego CPK. Pytanie na ile ten pomysł ma sens i czy u jego podstaw leżą rzetelne analizy dotyczące funkcjonowania w perspektywie dziesięcioleci a kadencji. Na chwilę obecną jest to kwestia bardzo sporna i budzącą krytykę wśród specjalistów z branży.

Do entuzjastów Polecam dokładną lekturę dokumentu nie tylko map. W całym tym materiale nie praktycznie nigdzie mowa, poza jedną wzmianka, że realizacja linii nr 6 mogłaby stanowić dla regionu grojeckiego element dodany. Nie ma mowy o możliwości budowy dworca /przystanku etc. Wskazywane czasy przejazdu i rodzaje przewozów, IC i IR, sugerują że linia ta ma łączyć cpk z większymi ośrodkami jak Radom. Ta krótka wzmianka o możliwym ewentualnym połączeniu z aglomeracja stołeczna to tylko mzonka, wabik. Zbyt dużo warunków pośrednich i elementów zależnych, które musiałyby ziścić się w przyszłości żeby doszło do realizacji.
Proszę się nie dziwić ze ludzie nie chcą tacic dorobku życia na możliwe ewentualne mzonki nawet jeżeli za wywłaszczenia dostaną odszkodowania. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że uzyskanie odszkodowania które pokryje rzeczywiste koszty związane z wywłaszczeniem kosztuje sporo nerwów, samozaparcia i kilku lat walki w sądach.

Ja wiem i racja jest w tym że zarówno drogi jak i kolej ktoredys muszą iść Tylko że łatwiej jest zaakceptować przebieg jak inwestycja osobiście nas nie dotyka. Optyka się zmienia jak te tory z pociągami lub droga z tysiącami tirów mają przebiegać pod oknem.

jestem za; 25 lutego 2020, 18:59

Na sto procent linia niebieska ,jest ona dawno zaznaczona na mapach. Sadowniki nie wszyscy są przeciw, tylko robi grupa ludzi nagonke na tych zebraniach, zeby wszyscy byli przeciw ,a tak nie jest.Jak im machna sianem przed oczami to bedą zaaaaaa! A prawda jest taka, że te sadownictwo to jest już kolos na glinianych nogach.

Młody człowiek; 25 lutego 2020, 19:46

W mojej ocenie gdybanie na temat czy powstanie stacja jest tak samo jak w pewien sposób to czy właśnie kolej będzie przechodzić przez waszą działkę to znaczy wasze domy i inne garaże, hale mapa podana jest słabo dokładna być może ominie wasze działki o kilka metrów no chyba że ktoś ma kilkanaście hektarów być może same tory będą przechodzić przez tylko część waszych działek chociaż pewnie nie obędzie sie bez przypadków że domy pójdą do wyburzenia a jeśli chodzi o kase to jeśli działka będzie na przykład warta z zabudowaniami warta 500 tys to dostaniecie więcej dla niektórych będzie to w pewnym sensie okazja bo znajdą sie osoby starsze które nie dają sobie już rady z pracą w polu a najbliższa rodzina nie chce zajmować sie ziemia a jeśli ktoś chce pracować i prowadzi biznes rodzinny to będzie pracować kupi sobie być może i większą działke albo w lepszej lokalizacji a być może też lepszą ziemie gdzie nie występują susze lub w mniejszym stopniu rozumiem że ludzie są przyzwyczajeni do swojej ziemi ale nic nie trwa wiecznie a i tak powstanie i tak nic tego raczej nie zmieni tylko co może dać nam kolej po za tym że będziemy mogli pojechać na wakacje itd nasz region jest w pewien sposób rozpoznawalny przez jabłka grójeckie przecież nikt nie powiedział że tymi torami będą podróżować tylko ludzie może właśnie będą owoce ziemi przecież transport kolejowy jest jednym z najtańszych a też może dać nowe rynki zbytu czy do innych regionów polski czy za granice a to da też lepsze ceny to według mnie powstanie stacja dodając do tego że Grójec jest miastem powiatowym a nie aż taką wiochą

Ja; 25 lutego 2020, 20:09

Tec cpk będzie zbudowany tak samo jak 1mln samochodów elektrycznych szkoda nerwów

Jarosław; 25 lutego 2020, 20:48

Do tych wszystkich którzy zafascynowani są że kolej powstanie. Niech wam pod domem albo przez środek waszego syfiastego blokowiska zbudują kolej, niech wam trąbi o 4 rano że zbliża się do przejazdu to może wtedy zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi. Takie inwestycje powinny iść z dala od zabudowań lub istniejącymi już liniami np przez Tarczyn.

WWA; 26 lutego 2020, 00:29

Do tych co są na tak: może u was niech zrobią najlepiej pod oknem. I to pewnie wam najbardziej zależy na ,,dobrych,, dojazdach...ja akurat nie narzekam. Taka wasza głupia natura robić,,dobrze,, czyimś kosztem.

WWA; 26 lutego 2020, 01:07

A komu teraz te pociągi potrzebne? Samochodu warszawiaków nie mają?😂😂

Maniek; 26 lutego 2020, 08:24

Jednak grójczanie to ciemnogród. Przecież to ta władza wygrała głosami m.in. grójczan, a teraz ci sami ludzie występują przeciw pomysłom swoich wybrańców. Paranoja!!!
Do tego jeszcze lokalni samorządowcy, zamiast dbać i walczyć o rozwój regionu, to organizacją wiece przeciwko rozwojowi grojecczyzny. Wstyd Panowie, wielki wstyd!!!!!

Miś ; 26 lutego 2020, 09:35

„Prawdziwe pieniądze robi się na drogich, słomianych inwestycjach”

Kowal; 26 lutego 2020, 10:50

Bylem w straży w Pabierowicach jak było zebranie w speawie lini. Ludzi masa wszyscy po kase. Już łapki zacierają. Z tego spotkania nic sie nie dowiedzialem żadnych konkretów takie masło maślane. Jedynie co to podpis tak naprawde nie wiadomo przeciwko komu czemu czy wszystkiemu. Ze swoich obserwacji i refleksji. Szybka Kolej tak nawet kosztem sadów pod warunkiem ze bedzie stacja dla Grójca. Bedzie to dobre dla wiekszości. Wzrośnie wartość ziemi region zacznie sie lepiej rozwijac bedzie wiecej inwestycji itd wiele plusów. Jeslu nie bedzie stacji to zdecydowanie Nie dla szybkiej koleji. Wartosc glegy w rejonach koleji spadnie gospodarstwa rozdrobnione tragedie rodzinne przesiedlenia. Mieszkańcy gmin którzy nie utrzymuja rodzin z pracy w gospodarstwie też nie skorzystają. Więc jak nadal chce sie wam szybkij kolei ?



Grójczanin; 26 lutego 2020, 14:55

Popieram. Szybka kolej tak, pod warunkiem że będzie stacja dla Grójca.

Rysiek; 26 lutego 2020, 15:23

Żaden Pendolino ani Expres IC nie zatrzymuje się na wsi typu Grójec więc nie ma co się podniecać. Będą tory to sobie będziecie mogli co najwyżej na Pendolino popatrzeć. Tylko dobrze się skupcie bo ma 250km/h jechać. NIE DLA SZYBKIEJ KOLEJI W POWIECIE GRÓJEC.

dsa; 26 lutego 2020, 15:44

Nawet jak sie zatrzyma to do Warszawy Was nie zawiezie.

bosoprzezswiat; 26 lutego 2020, 16:09

a co to jest to Pendolino?

Eliza; 26 lutego 2020, 16:48

Nie dla nitki pomarańczowej i zielonej!

Jankes; 26 lutego 2020, 19:09

Trzeba protestowac. Pokazywac swoje niezadowolenie. Cena wtedy wzrośnie. za metr nie za hektar. Cene ustala marszałek .Panowie pod warszawa to cena od 40 do 120 za metr. Plus np sad za każde drzewko, bambus itp + odszkodowanie bo planracja miała przynosic wieloletnie dochody. Najwiecej płaca za sady nie starsze jak 8 lat. Popytajcie u rzeczoznawcy. Co niektórzy zgarną kase. Jakiej nie zarobiły by 2 pokolenia.

Szlomo ; 26 lutego 2020, 19:59

Szybka kolej tak pod warunkiem stacji Grójec. Do płaczków. Przecież zapłacą wam kasę więc nie będzie tak źle

Grójczanin; 26 lutego 2020, 22:37

po postach obrażających mieszkańców Grójca i okolic widać że piszą napływowi mieszkańcy Grójca...jeżeli tak szybko dojeżdżać do pracy w Warszawie to trzeba było tam zamieszkać a nie w Grójcu bo tańsze życie....postawcie się na miejscu ludzi którym wyburzą domy albo podzielą pola z których czerpią dochody.... moim zdaniem w Grójcu kolej nie jest potrzebna i do tego bez stacji gdyż do Warszawy czy Radomia mamy świetny dojazd ... pozdrawiam

Yes/No; 27 lutego 2020, 00:30

Przecież to nie jedzie do Warszawy :-) po drugie, to ma być szybką kolej a taka w miasteczkach jak Grójec się nie zatrzyma o ile ktoś wymyśli stację, chociaż zrobili we Włoszczowej to może i najlepszy poseł Marek Suski sprawi że i w Grojcu stanie.... 😀 Nic to nie wniesie do naszego regionu jedynie podział działek i wykupy posesji. Cóż, ale skoro większość mieszkańców to PiS to postawią na swoim i pendolino będą oglądać że swoich okien i wzdychać jak to było fajnie jak było cicho i spokojnie.

TAK dla rozwoju ; 27 lutego 2020, 07:34

NIE dla wszystkich na NIE !!!!!

Zainteresowana; 27 lutego 2020, 11:06

3 ×Na TAK
Jak dobrze za grunta zapłacą😁

Milo; 27 lutego 2020, 11:36

ja tak przepatrzył i mówiem ino linie niebieską wezmą

ja123; 27 lutego 2020, 11:56

Nie chcę tych niby ogromnych pięniedzy za nasze działki . Dobrze jest jak jest , w Grójcu i tak nie będzie stacji a ludzie przez których gospodarstwa przechodzą działki żyją tylko z tego . No oprócz Pana Kota bo ten samie nie wie gdzie z dupą lecieć!!!

Do Milo; 27 lutego 2020, 12:31

Podaj lokalizację stacji. Masz dobrą intuicję, obstawiaj.

kotcicho; 27 lutego 2020, 14:51

Stacja powstanie między Kempina, a Wólka Turowska z prawej strony E 7 jadąc w strone Warszawy.Idealne miejsce i rozjazdy samochodowe i autobusowe na wszystkie kierunki.Pendolino nię będzie jeździć tylko kolej podmiejska.

Obserwator; 27 lutego 2020, 17:04

Do Jankes i inni

Wysokości odszkodowania nie ustala marszałek tylko wojewoda w toku postępowania administracyjnego. Podstawowym i praktycznie zawsze rozstrzygającym jest operat szacunkowy sporządzany przez uprawnionego rzeczoznawce majątkowego posiadającego odpowiednie uprawnienia i wpias na listę rzeczoznawców - jest to profesja reglamentowana i zaufania publicznego, coś jak notariusz. Co do podanych stawek to za grunty pod budowę S7 pod Warszawą były one średnio sporo wyższe niż podałeś ale to akurat zależy od bardzo wielu czynników Tu akurat główny to bliskość stolicy. Za grunty w rejonie Grójca raczej nie ma co liczyć na horendalne stawki. I jeszcze jedno ważne. Odszkodowania nie obejmują przyszłych korzyści tylko obecną wartość nieruchomości wraz z tym co na nich się znajduje, czy to budynki czy to uprawy, ale tylko to co rzeczywiście jest. Takie jest orzecznictwo i są liczne wyroki sądów taką linie podtrzymujące. Odszkodowanie jak są nazwa wskazuje pokrywa tylko rzeczywiste realne szkody które dotychczasowy właściciel nieruchomości ponosi w wyniku wywłaszczenia. Żadnych przyszłych ewentualnych korzyści itp.

Do obsrewatora; 27 lutego 2020, 17:26

Głupi jesteś obserwatorku.
Wartość przychodowa to też korzyści, pożytki, zyski etc. Wiesz co to jest metoda przychodowa wyceny ?
Jak zwykle - popisy, popisy, popisy.

Obserwator; 27 lutego 2020, 18:26

Są też podejścia porównawcze, dochodowe i mieszane. Dodatkowo w obrębie każdego podejścia jest kilka wariantów i metod. Jak chcesz to podrzucę Ci link do odnośnych podstaw i regulacji w tym zakresie z ustawy o gospodarce nieruchomościami i przepisów wykonawczych. Tylko co z tego. Ty piszesz o teorii ja o praktyce. Jak taki biegły jestes to napisz kto decyduje o wyborze metody /podejścia wyceny? Przeczytaj ze zrozumieniem przepisy tejże ustawy o gospodarce nieruchomościami w kontekście wycen w postępowaniach odszkodowawczych, tak pozyskana wiedzę pogłęb o lekturę kilku wyroków, które zapadały w realnych sprawach i stanowią element linii orzeczniczej w takich sprawach, to podyskutujemy.

marek; 27 lutego 2020, 18:55

Stacja obok TESKO . tylko tam jest węzeł komunikacji.wschód-zachód D 50 ,północ-południe S 7, Dojazd ludzi do pracy dla największej fabryki a w czwartki na targ po jaja ,A ta Kępina nic nie ma co zamkną 7 szlabanami dla pendolino .

Jankes; 27 lutego 2020, 19:01

Do obserwator mądrze piszesz ale też o wielu rzeczach ludziom nie napisałeś. Np jak podnieść wartość ziemi nieruchomości.

Obserwator; 27 lutego 2020, 19:24

Sposobów jest dużo i zależą praktycznie tylko od inwencji i pomysłowości. Obecnie myślę że jest zbyt wcześnie aby rozstrzygać o realności któregokolwiek wariantu linii a ich obecna dokładność jest jedynie orientacyjna więc nie da się rozstrzygnąć że przez dana nieruchomość linia przejdzie i będzie ona podlegała wywłaszczeniu. Dodatkowo uprzedzam ze podejmowanie działań których celem jest jedynie podniesienie wartości nieruchomości na potrzeby wyceny może zostać uznane za działania pozorne a wręcz przestepcze i nastawione na uszczuplenie wpywow Skarbu Państwa. Nie polecam.

Do obserwatora; 27 lutego 2020, 20:40

Głupcy mogą być niewykształceni i nieoczytani. Może też być odwrotnie, wtedy są bardziej szkodliwi. Jak myślisz obserwatorku, do której grupy należysz? I czytaj ze zrozumieniem, może o stopień niżej zostaniesz oceniony. Wykładów na wymienione tematy mogę ci udzielić ja, nigdy na odwrót. I zapamiętaj sobie - napiszesz mądrzej nie dostaniesz po łapach. Napiszesz głupio, zawsze dostaniesz.
Każdy przemądrzały inteligencik jest głupcem. Ty jesteś tego najlepszym przykładem.

Obserwator; 27 lutego 2020, 21:18

Jak zwykle na temat i ad meritum. Za dużo grzebania w necie i czutania? I weź to jeszcze ogarnij...
To jeszcze przy artykule dot murala napisz bo tam też jestem i DG znowu się nie udało.

Eksmitowana; 27 lutego 2020, 22:13

Tacy mądrzy a kogo eksmituja? A mnie, Na pewno nie dostanę tyle ile wart moj dom z działką. Linia niebieska NIE a nawet wszystkie trzy na NIE. Łatwo mówić tym co go z domu nie wyrzucą a w mojej okolicy wszyscy nie mal bez dachu nad głową. A zapomnialam jeszcze mam kredyt do splacenia wiec nawet na kawalerkę by mi nie starczyło

Do obserwatora; 28 lutego 2020, 08:45

W odnoszeniu się na temat i ad meritum też potrzebujesz szkolenia, niereformowalny biedaku.
Pierwsza zasada - kiedyś ją będziesz miał przekazaną w ramach miłości bliźniego.
Dalej płatne szkolenie.

Obserwator; 28 lutego 2020, 14:42

Chcesz innym prawdy życiowe wykładać i szkolić. Aby to moc robić trzeba mieć wiedzę z dziedziny z której chcesz szkolić i odpowiednie predyspozycje interpersonalne i umiejętności w zakresie komunikacji. A Ty ani jednych ani drugich nie posiadasz, co wielokrotnie udowodniłeś. Tylko szczujnia i nienawiść przez Ciebie przemawia.

Hrodns; 28 lutego 2020, 15:22

Niektórzy piszą, że to tak dobrze bo oddadzą nam pieniądze. Nie jest to tak piękne jak wam się to wydaje ponieważ za odsprzedaż działki pod budowę tej nitki kolejowej można zyskać około 10% kwoty jaka została przeznaczona na wybudowanie domu. Jak 10% wartości domu ma zwrócić te szkody? Za paredziesiąt tysięcy nie da się nawet kupić kawalerki, gdzie jeszcze do tego dochodzi kredyt zaciągnięty na budowę domu, który zostanie zniszczony. Dużo rodzin jest w podobnej sytuacji. Mieszkańcy gminy Grójec bądźcie lojalni i postawcie się w naszej sytuacji.

Obserwator; 28 lutego 2020, 17:25

Do hrodns i innych Nie wiem skąd bierzecie informacje o kwotach, ktokolwiek takie info podrzuca wprowadza w błąd i najzwyczajniej uprawia demagogię. Wysokość odszkodowań przyznawanych za wywłaszczone nieruchomości co do zasady powinna odpowiadać realnej rynkowej wartości tychże nieruchomości, wyliczanekw dacie sporządzania operatu szacunkowego i wydawania decyzji odszkodowawczej. Tu nie Chiny ani inny Bantustan, że władza robi co chce. Jeszcze mamy niezawisłe sądy i jesteśmy w UE, więc są odpowiednie instrumenty o ochrony prawnej, jeżeli ktoś poczuje się skrzywdzony wysokością odszkodowania. Inna sprawa, co pisałem w postach powyżej, że odszkodowanie obejmuje tylko stan obecny, nie ewentune przyszłe pożytki, które, nieruchomości można by czerpać. Aby nie być gołosłownym to taki przykład: grunty wywłaszczane na potrzeby budowy S7 pod Warszawą, rejon Lesznowoli itp. miały wyceny w przedziale 250-350 zł za m2. Uwaga tylko na ich lokalizację blisko stolicy.

Do obserwatira; 28 lutego 2020, 18:08

Zapewne pozostaniesz w swoim uporze przy tej głupocie. Ale jednego możesz być pewien : w każdym miejscu i każdym temacie jesteś na pozycji przegranej, jak przegrany jest osioł czy też baran przy sowie. Gaszę cię, bo inteligencję trzeba po prostu mieć. Inteligencja to też zdolność kojarzenia, pamięć i umiejętność znajdywania sedna. Ty przy swojej chęci popisywania się nie potrafisz skupić uwagi na tym co najistotniejsze w temacue, którego używasz do tych popisów. Już wiele razy mówiono ci, że słaby jesteś, a dziś ci powtarzam: nie widać szans na żaden progres. Żebyś nieskończoną ilość ksiąg, ustaw czy też wykładni lub orzecznictwa przejrzał, nic to nie da. Brakuje zwyczajnie iskry, tego błysku, który mają ludzie sukcesu. Ty nigdy taki nie będziesz, chiciaż bardzo tego byś chciał. Współczucia też nie otrzymasz, bo zajadły jesteś i nie ma lekarstwa dla takich patafianów.

Do obserwatora; 28 lutego 2020, 19:38

Nie wyglądasz na kogoś, kto z powodzeniem kogoś czegosś nauczył ani przekonał do czegoś. Nie wyglądasz na kogoś, kto ma predyspozycje i zdolności komunikacyjne. Wyglądasz na sfrustrowanego brakiem sukcesów małego populistę, który liznął kiedyś oderwanej od życia, nie gruntownej wiedzy. Wiedzy nie dającej prawa do zabierania głosu eksperta, za którego się uważasz w poruszanych tematach. Szkoda czasu na udowadnianie ci tego, nie jesteś wart nauki i nie mam zamiaru tego robić dla ciebie. Moim celem jest demaskowanie takich jak ty i ustawienie ich na właściwym miejscu. Nie toleruję popisów kogokolwiek. Nienawiści do ciebie nie czuję, politowanie i owszem. Kiedy zrozumiesz swoją mizerię, dam ci szansę odbicia się od twojego intelektualnego bagienka.

Maćko; 28 lutego 2020, 21:28

Cała argumentacja ludzi na "nie" sprowadza się do jednego zdania: "ja się tu urodziłem i chcę tu umżyć".

der Zug; 28 lutego 2020, 22:56

Jeśli linia kolejowa będzie sięgać tak daleko ( Rzeszów) to przyjadą Ukraińcy i zabiorą miejsca pracy a potem jeszcze coś. W Warszawie jest już ich pełno !!!!!!!!

Aga; 28 lutego 2020, 23:55

NIE dla linii pomarańczowej i niebieskiej . Tu jest szkoła, wydobycie wody wysypisko i co ma być jesczsze ? jak sobie wyobrażacie zamknąć szkole ? Ktoś sobie narysował kreski i jest zadowolony...... To się dopiero nazywa ciemnota i brak wyobrazni

Obserwator; 29 lutego 2020, 12:25

Do Ty wiesz. Osoby z głęboko zakorzeniona niską samooceną, nie posiadające argumentów w sferze wiedzy i dokonań zawodowych, o bardzo zawężonych horyzontach i ograniczonej zdolności do dyskursu, najczęściej maskują swoje niedoskonałości i kompleksy pod maską fałszywej pewności siebie, manii wielkości i nieomylności i okraszaja to buta, arogancją i brakiem szacunku dla innych osób i ich poglądów. Szczególnie jeżeli czują się w stosunku do nich na jakiejś płaszczyźnie słabsze, gorsze lub w inny y sposób zakompleksione. Pasujesz jak ulał.

Do obserwatorka ; 29 lutego 2020, 15:22

Sraty pierdaty.
Znowu słabiutki jesteś, coraz bardziej żałosny. Dyskurs tylko na zdania prawdziwe z ludźmi normalnymi. Argumenty tylko dla zdrowych umysłów, nieskażonych ambicjami bez pokrycia (to one wraz z kompleksami pchają cię do popisów). Dla ciebie tylko bat i cięgi.
Nic nie rozumiesz, dobrych wieści dla ciebie nie ma.
Co ja wiem, ty nigdy się nie dowiesz. Pod każdym względem jesteś kilometry w tyle.

Do obserwatora; 29 lutego 2020, 15:45

Ostatnim wpisem ujawniłeś wszystkie swoje mankamenty i problemy. Przypisałeś komuś to, co jest charakterystyczne dla ciebie samego. Odnośnie argumentów, to one nie docierają właśnie do ciebie. Dowodem są twoje rozważania na temat wycen. Dowodzą one również, iż jesteś w tej dziedzinie dyletantem, a szukasz poklasku właśnie z powodu niskiej samooceny. Ciężka praca fizyczna może ewentualnie co pomóc, nie takie wypociny na forach.

Precz z Sanacją!; 29 lutego 2020, 20:31

Won na Zaleszczyki!

Grojec; 1 marca 2020, 10:37

Ja jestem za tym żeby przez grojec przejeżdża przez grojec beton szybkie przejazdy te nowe pociągi nie robią chalasow

A22,; 1 marca 2020, 14:10

Nie, nie i jeszcze raz nie dla linii pomarańczowej i zielonej, ci co są za to powinni ochoczo zgodzić się aby linia kolejowa przechodziła im koło okien mieszkań, domów, działek a odszkodowania za wywłaszczenie nigdy nie pokryją kosztów włożonych w budowę budynków, domów i upraw często wieloletnich i przynoszących utrzymanie dla rodziny.

gość ; 1 marca 2020, 14:49

Wszyscy gadać potraficie tylko odpowiedzcie dlaczego przez środek wsi i komuś przez środek domu ?

Lulek; 1 marca 2020, 20:09

Takie szprychy to mądrość wielka.Mazowsze pocwiartowane.Nie trzeba przed Ruskimi kopać rowów przeciwczołgowych.Dzieci do szkoły tunelami lub przez E7.Perspektywy sprzątania na lotnisku.Witam w Wielkim Księstwie Barano wo.

przeciwna; 2 marca 2020, 11:44

to zadna korzyść dla Grójca. Żeby wsiasc do pociagu trzeba jechac do Warki. Do Warszawy tez beda utrudnienia bo to przejazdy, objazdy, rozjazdy. Grójec I tak sie nie rozwinie.

X; 7 marca 2020, 11:05

Nie wszyscy są przeciw. Kolej musi iść przez Grójec.Linia niebieska idzie przez moją działkę. Ja i kilku moich sąsiadów jesteśmy za. Peron będzie w Grójcu tak podkreślali to panowie z CPK. Stacją końcową tego pociągu ma być W-wa centralna. Czyli bez wysiadania w Baranowie w jakieś 35-40minut będziemy na dworcu centralnym. Żadnym samochodem tego nie przebijesz w szczególności w poniedziałek rano;) Jak na takie plany kolejki to tłumów nie było. Za to miejscowi radni budują sobie kapitał wyborczy podsycając niepokój a nie potrafiąc zaoferować realnej pomocy. Protest nie bo nie to po prostu żenada. Ta kolej to skok cywilizacyjny. Co do sadów to po trasie większość jest przestarzała. Niech sadownicy zobaczą nowoczesne sady w Rosji jak wyglądają. Za parę lat ta linia to im i ich dzieciom życie uratuje.

Jestem za linia niebieka; 15 marca 2020, 06:11

Stacja kolejowa w Grójcu będzie.
Czy to normalne żeby w stolicy powiatu nie bylo stacji a Warka ją miała?
Jest kilka osób, które organizują protest i kilku politykow z PO i PSL robi kampanię antyrządową

Natomiast 99% mieszkańców Grójca jest za połączeniem kolejowym z Polską i ze światem
Nigdy wcześniej Grójec nie mial takiej propozycji rozwoju
Chcecie miec spokój to zapraszam na Podlasie Roztocze Bieszczady.

Q; 26 czerwca 2020, 17:43

Witam , Wszyscy piszecie o czymś co co ma być a nie będzie . Będzie jak zwykle zablokują inwestycje . ludzie na wyznaczonej trasie nie będą mogli nic wybudować ani remontować . niech kolej idzie przez linie Warka Tarczyn . Pas już istnieje i nie będzie trzeba takiej kasy wykładać . na pedolino to tylko 7 minut wolniej . w Tarczynie parking lub dobre połączenie autobusowe .

Będzie tak pisiory wydadzą grube miliony z naszych podatków zablokują pas na inwestycje a kolej i tak nie powstanie .
A stacji w Grójcu miało nie być tylko tak wiele osób było przeciwnych że nagle pojawiła się stacja.

NorbertModlinski; 28 sierpnia 2020, 23:19

Chciałbym żeby pociąg jak pendolino jeździło przez moje miasto. Ludzie krytykują i się nie znają i wypowiadają się krytycznie. Był by to duży plus dla naszego miasta i komunikacji. Jako filmowiec cieszył bym bym się i bardzo, jestem na tak za pendolino.

Do NorbertModlinski; 28 sierpnia 2020, 23:19; 29 sierpnia 2020, 18:03

Jak ty CV napisałeś z taką ortografią?

Napisz komentarz:

Twój nick:

Treść komentarza:

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja portalu Grojec24.net nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Każdego użytkownika obowiązują zasady komentarzy.

 

Najnowsze artykuły

Będzie odcinkowy pomiar prędkości na trasie S7 Grójec - Warszawa Droga ekspresowa S7 relacji Grójec - Warszawa, od węzła...
Karambol na DK50 pod Grójcem! Ciężarówka obróciła się o 180 stopni W nocy z wtorku na środę na drodze krajowej nr 50 w...
Pijany weekend na drogach powiatu grójeckiego. Niechlubny rekordzista miał 3 promile W miniony weekend grójeccy policjanci zatrzymali aż 5...
Radni miejscy zapraszają na dyżury! Mieszkańcy Grójca mają teraz jeszcze łatwiejszy dostęp do...
Osadzeni w Grójcu będą pracować na rzecz straży pożarnej W dniu 9 grudnia zawarto porozumienie pomiędzy Aresztem Ś...

Najnowsze ogłoszenia

Firmy z Grójca i okolic

OSK MANEWR PATRYK TOMASZ KUJAWA Dlaczego My? Odpowiedź jest prosta i zawarta w tym krótkim opisie.

2013-2024 © Grojec24.net - informacyjny portal mieszkańców Grójca i Powiatu Grójeckiego.

Wydawcą portalu jest AaaMedia.pl.